۱۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۵
بخش تعاون باید محور توسعه اقتصادی 
باشد/ ضرورت تقویت سهم ۲۵ درصدی تعاون در اقتصاد ایران
استاندار خوزستان:

بخش تعاون باید محور توسعه اقتصادی باشد/ ضرورت تقویت سهم ۲۵ درصدی تعاون در اقتصاد ایران

اهواز- حسینی محراب، استاندار خوزستان گفت: تعاونی‌ها بهترین مسیر رشد اقتصادی هستند و باید محور توسعه اقتصادی قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار بازار، علی اکبر حسینی محراب عصر یکشنبه در در آیین تجلیل از تعاونی‌های برتر خوزستان اظهار کرد: باید ۲۵ درصد از اقتصاد در اختیار تعاونی‌ها قرار گیرد و برای شکوفایی اقتصاد کشور باید بخش تعاون و تعاونی ها رشد کند.

وی با بیان این که بخش تعاون به خوبی در کشور جا نیفتاده است، افزود: تعاونی‌ها بهترین مسیر رشد اقتصادی، هستند و باید محور توسعه اقتصادی قرار گیرند.

استاندار خوزستان با تأکید بر فرهنگ سازی برای توسعه تعاونی ها در استان، تصریح کرد: حل مشکلات اقتصادی و بن بست های اقتصادی در اقتصاد ایران از طریق تعاونی‌ها انجام می‌شود.

حسینی محراب با بیان این که توجه به تعاون و بخش تعاونی باید تبدیل به برنامه و سیستم شود، گفت: تعاونی ها باید به عنوان یک زیست بوم و پدیده جدید به جامعه معرفی شوند.

وی ابلاغ سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی را بزرگترین انقلاب اقتصادی در اقتصاد کشور توصیف کرد و یادآور شد: اینجاست که باید تعاون خود را نشان دهد و کارهای بزرگی انجام دهد.

استاندار خوزستان ادامه داد: تعاونی‌ها بن‌بست شکن اقتصاد و انحصارات هستند. مبارزه با فساد نیز می‌تواند با کمک تعاونی انجام شود.

حسینی محراب بخش تعاون را نقطه تمایر اقتصاد اسلامی و اقتصاد سرمایه داری به شکل غربی دانست و ادامه داد: یکی از راهکارها و مسیر صحیح قرار گرفتن بین اقتصاد شرقی و غربی کاپیتالیستی، تعاونی‌ها است.

وی با بیان این که در اسلام، اساس رشد و پیشرفت باید بر مبنای عدالت باش، تأکید کرد: نباید کسی آنقدر پولدار باشد و دیگری در فقر و فلاکت زندگی کند. دین ما چنین وضعیت و اقتصادی را نمی‌پذیرد.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: اگر قرار است تنها سرمایه‌دار بسازیم تفاوتی با غرب نخواهیم داشت. البته به سرمایه، مالکیت و کارآفرین احترام می‌گذاریم و حمایت می‌کنیم.

حسینی محراب با بیان این که نمی‌خواهیم سرمایه‌داری غربی در کشور گسترش یابد، افزود: انقلاب با سرمایه‌داری که بخواهد بدون عدالت باشد و از سویی دست به فساد بزند، مخالف است

وی ادامه داد: اقتصاد شرق و غرب بر مبنای سود است و هیچ چیز دیگری جز سود نمی‌شناسند و رحم، مروت و عدالت ندارند و تنها چیز مدنظر، سود است.

کد خبر: ۳۰۲٬۸۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha