۱۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۸
خرید ۱.۳ میلیون تن انواع پلیمر از سوی بخش داخلی در ۱۴۰۲
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی خبر داد

خرید ۱.۳ میلیون تن انواع پلیمر از سوی بخش داخلی در ۱۴۰۲

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: حمایت از واحدهای پایین‌دستی با عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی سبب شد پارسال بالغ بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن انواع پلیمر از سوی بخش داخلی خریداری شود.

به گزارش بازار، مرتضی شاهمیرزایی امروز (یکشنبه، ۱۸ شهریور) در بازدید از هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با توجه به برنامه هفتم توسعه مشوق‌هایی برای تخفیف خوراک واحدهای پتروشیمی برنامه‌ریزی شده است، گفت: شرکت‌های بالادست صنعت نفت مانند شرکت‌های ملی نفت، گاز و پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران موظفند خوراک واحدهای پتروشیمی را تأمین کنند.

وی افزود: سرمایه‌گذارانی که در بخش بالادست سرمایه‌گذاری می‌کنند، باید حداقل ۴۰درصد از سود سالانه خود را به توسعه صنعت در بخش تکمیل زنجیره ارزش تخصیص دهند تا از تخفیف‌های خوراک‌های مایع تا حداکثر ۱۷درصد متناسب با فعالیت در مناطق و حلقه‌های زنجیره و در بخش خوراک‌های گازی تا ۳۰درصد از تخفیف برخوردار شوند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: این شرکت عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی را با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت برای سهولت فعالیت واحدهای پایین‌دست که مشکل تأمین نقدینگی دارند، توسعه داده است.

شاهمیرزایی تصریح کرد: واحدهای پایین‌دستی که محصول و کالای نهایی را در صنایع تکمیلی تولید می‌کنند، مورد حمایت صنعت پتروشیمی قرار می‌گیرند و خوراک مورد نیاز در اختیارشان قرار داده می‌شود تا به محصول نهایی برسند.

وی بیان کرد: حمایت از واحدهای پایین‌دستی سبب شد پارسال بالغ بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن انواع پلیمر از سوی بخش داخلی خریداری شود که این تسهیل توان خرید واحدهای تولیدگر را نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی یادآور شد: پارسال حدود ۸۰ هزار میلیارد تومان عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی انجام شد و این صنعت در سال ۱۴۰۱ حدود ۱۶ میلیارد دلار ارزآوری داشته‌ است که در هر لایه‌ای که محصولات پتروشیمی تبدیل به خوراک بعدی شود بالغ بر ۱۵درصد ارزش افزوده به‌وجود می‌آید.

شاهمیرزایی با بیان اینکه هم‌اکنون محدودیت عرضه در بورس نداریم، بیان کرد: براساس شیوه‌نامه‌های جاری تا زمانی که محصولات پتروشیمی نیاز داخل باشد و مصرف‌کننده و تولیدکننده واقعی محصولات پتروشیمی شناسایی شود، محدودیتی برای عرضه نداریم و به مازاد بر نیاز داخل به تشخیص دستگاه‌های ذی‌ربط اجازه صادرات داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه ایران‌پلاست سبب شناسایی تولیدکنندگان داخلی از سوی خریداران خارجی می‌شود، گفت: بیش از صدها قرارداد در این نمایشگاه امضا می‌شود.

کد خبر: ۳۰۲٬۷۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha