۱۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۴
تحقیق و تفحص پیرامون حوزه آب صورت می‌گیرد| ماجرای برداشت آب حبله‌رود برای سرخه
نماینده گرمسار و آرادان در مجلس:

تحقیق و تفحص پیرامون حوزه آب صورت می‌گیرد| ماجرای برداشت آب حبله‌رود برای سرخه

گرمسار- عربی، نماینده گرمسار و آرادان در مجلس از ورود به موضوع تحقیق و تفحص پیرامون آب در گرمسار خبر داد و گفت: مطالبه جدی مردم شهرستان در زمینه آب، پیگیری می‌شود.

یاسر عربی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه از یک ماه قبل مقوله تحقیق و تفحص در حوزه آب را در مجلس شورای اسلامی آغاز کرده ایم، بیان کرد: مطالبه جدی مردم شهرستان گرمسار در زمینه آب مورد پیگیری قرار دارد.

وی درباره انتقال آب گرمسار نیز بیان کرد: ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این طرح درخواست شده اما اینطور نیست که به محض مصوبه بلافاصله واریز شود.

شائبه برداشت از حبله رود

نماینده گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگر از این گفتگو و درباره شائبه برداشت از سد نمرود برای سرخه نیز بیان کرد: در سال‌های ابتدایی دهه ۹۰ که طرح انتقال آب در گرمسار و غرب استان سمنان اجرا شد، ۸۰ لیتر بر ثانیه مجوز برای سرخه صادر شده است.

عربی با بیان اینکه این اختصاص از چاه هایی که پایین سد نمرود حفاری شده، بوده است، گفت: عده ای معتقد هستند که این چاه ها زیر سد زده شده است همچنین باید تاکید کرد در تحقیقاتی که ما صورت داده ایم اعلام شد که این چاه خیلی با سد فاصله دارد و این چنین نبوده است.

وی همچنین بیان کرد: با بیان اینکه مجوز برداشت آب برای سرخه از این چاه، ۸۰ لیتر بر ثانیه است اما میزان برداشتی ۱۵ لیتر بر ثانیه است که آن هم گاهی قطع و وصل می شود و دلیل اینکه ۱۵ لیتر بر ثانیه آب برداشت می شود، نیمه کاره بودن پروژه است.

طرح انتقال

نماینده گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این طرح انتقال نیاز به پمپاژ، تلمبه خانه و .. است، که مامل اجرایی نشده است، گفت: نماینده سمنان و سرخه و مهدیشهر در مجلس برای پیگیری این طرح اقدام کرده و اعتباراتی را نیز جذب کرده تا به میزان ۸۰ لیتر بر ثانیه برداشا از این چاه برسند.

سرخه می تواند تا میزانی که مجوز دارد از این طرح برداشت کند

عربی با بیان اینکه سرخه می تواند تا میزانی که مجوز دارد از این طرح برداشت کند اما اگر قرار باشد از حق گرمسار و آرادان و ایوانکی برداشت شود این اجازه را نخواهیم داد.

وی با بیان اینکه قانون فصل الخطاب است، بیان کرد: اینکه پروژه آبرسانی در نمرود باید با اولویت گرمسار و آرادان صورت گیرد، موضوعی است که به آن اعتقاد داشته و کاملا هم آن را پیگیری می کنیم.

سهم آب سرخه و قانون

نماینده گرمسار و آرادان در مجلس با بیان اینکه انتقال آب گرمسار از نمرود و حل مشکلات آن باید اولویت اساسی استان سمنان باشد، گفت: جلساتی با معاونان وزیر نیرو نیز در این ارتباط طی روزهای اخیر داشته ایم تا بتوانیم به بهترین نحو این طرح اجرایی شود.

عربی با بیان اینکه سهم آب سرخه از سد نیست بلکه از چاه است، گفت: برخی ممکن است مصاحبه هایی کرده و کلمه حبله رود را بیان کرده اند، صحبت درستی نبوده است .

وی با بیان اینکه حداکثر برداشتی که از این چاه توانسته اند داشته باشند، ۱۵ لیتر بر ثانیه است، تاکید کرد: تمام مجوز برداشت از این چاه برای سرخه ۸۰ لیتر بر ثانیه است.

نماینده گرمسار و آرادان در مجلس درباره آب ایوانکی نیز گفت: یکی از اولویت های ما در حوزه انتخابیه پیگیری آب مورد نیاز در ایوانکی است و عمده اعتبارات در اختیار نماینده را نیز برای این منظور لحاظ کرده ایم.

کد خبر: ۳۰۲٬۷۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha