۱۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۶
پیش بینی سیتی بانک از قیمت ۶۰ دلاری نفت

پیش بینی سیتی بانک از قیمت ۶۰ دلاری نفت

سیتی‌بانک آمریکا معتقد است قیمت‌ نفت بدون کاهش بیشتر نفت اعضای اوپک‌پلاس در سال ۲۰۲۵ میلادی به میانگین ​​۶۰ دلار برای هر بشکه می‌رسد.

به گزارش بازار به نقل از خبرگزاری رویترز، سیتی بانک طی یادداشتی اعلام کرد که اگر ائتلاف تولیدکنندگان عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (اوپک‌پلاس) کاهش عرضه نفت خود را تعمیق نکند، میانگین قیمت نفت در سال ۲۰۲۵ میلادی به‌دلیل کاهش تقاضا و افزایش تولید نفت کشورهای خارج از ائتلاف اوپک‌پلاس، به ۶۰ دلار برای هر بشکه می‌رسد.

این بانک آمریکایی اعلام کرد در حالی که امکان احیای شرایط از نظر فنی وجود دارد، احتمال دارد چنانچه اعضای اوپک‌پلاس به کاهش عرضه کنونی ادامه ندهند، بازارهای جهانی اعتماد خود را به حمایت اوپک‌پلاس از تثبیت سطوح ۷۰ دلاری نفت از دست بدهند.

به گفته تحلیلگران سیتی‌بانک، چنانچه قیمت نفت خام برنت به سطوح ۶۰ دلار برای هر بشکه برسد، جریان‌های مالی می‌تواند این کاهش را گسترده‌تر کند و حتی احتمال سقوط به محدوده ۵۰ دلار به ازای هر بشکه پیش از احیای احتمالی می‌رود.

سیتی‌بانک اعلام کرد: ابتدا انتظار می‌رفت تنش‌های ژئوپلیتیک قیمت نفت را بالا ببرد، اما از اکتبر ۲۰۲۳ احتمال هرگونه بازگشتی تضعیف شده است.

این مؤسسه مالی آمریکایی ادامه داد: بازارهای جهانی نفت خام اکنون متوجه شده است که لزوماً تنش‌ها به کاهش تولید یا مشکلات حمل‌ونقل منجر نمی‌شود و این دوره‌ها را به فرصتی برای فروش تبدیل می‌کند.

بر اساس این گزارش، انتظارها برای کوتاه‌مدت بودن اختلال در عرضه نفت لیبی برخی فعالان بازار را به ازسرگیری سقوط قیمت نفت سوق داده است.

با توجه به پویایی بازارهای کنونی، سیتی‌بانک توصیه می‌کند زمانی که برنت به ۸۰ دلار برای هر بشکه نزدیک می‌شود، در این دوره افزایشی شرایط برای فروش مهیاست.

بانک آمریکایی گلدمن ساکس هفته گذشته به این تغییر چشم‌انداز واکنش نشان داد و میانگین پیش‌بینی و محدوده قیمت برنت در سال ۲۰۲۵ را ۵ دلار برای هر بشکه کاهش داد و دلیل آن کاهش تضعیف تقاضا در چین بوده است.

در مقابل، بانک آمریکایی یوبی‌اس با این استدلال که با وجود تضعیف تقاضای چین، بازار نفت همچنان با توجه به بالا بودن سطح تقاضا در دیگر کشورها، با کمبود عرضه روبه‌روست، انتظار دارد که برنت در ماه‌های آینده به بالای ۸۰ دلار برای هر بشکه برسد.

سیتی‌بانک اعلام کرد که پس از کاهش قیمت نفت در هفته گذشته، موقعیت بازار در واقع می‌تواند باعث دوره بهبود کوتاه‌مدت شود و به‌طور بالقوه قیمت‌ها را به ۸۰ دلار برای هر بشکه برساند.

با این حال، با توجه به افزایش تقاضای تابستانی ناشی از افزایش مصرف نفت در خاورمیانه و پایان فصل رانندگی در آمریکا، بازار با شرایط سست‌تری روبه‌رو خواهد شد.

کد خبر: ۳۰۲٬۶۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha