۱۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۰
ضرورت تسریع و افزایش برداشت از میدان مشترک آزادگان جنوبی

ضرورت تسریع و افزایش برداشت از میدان مشترک آزادگان جنوبی

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در نشست هم‌اندیشی با مدیران ارشد شرکت نفت و گاز اروندان بر ضرورت تسریع و افزایش برداشت از میدان مشترک آزادگان جنوبی تا پایان سال تأکید کرد.

به گزارش بازار، به‌ نقل از شرکت نفت و گاز اروندان، حمید بورد روز پنجشنبه (۱۵ شهریور) در نشست هم‌اندیشی با مدیران ارشد شرکت نفت و گاز اروندان با تأکید بر توجه به تغییر و اصلاح در بعضی از فرایندهای تولیدی برای شتاب‌بخشی به این موضوع بیان کرد: برقراری ارتباط مؤثر با شرکت‌های نفتی در کشور همسایه عراق با اهمیت و برنامه‌ریزی و تسریع در برداشت از میدان مشترک آزادگان جنوبی تا پایان سال ضروری است.

وی خواستار اقدامی اساسی برای طرحی نو برای توسعه منطقه غرب کارون به یک مرکز تولیدی ویژه و منحصربه‌فرد نفت شد.

در ادامه این نشست، عبدالله عذاری‌اهوازی، مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان، ضمن تبریک انتصاب مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گزارشی از روند افزایش تولید و اقدام‌های انجام‌شده در سه سال گذشته ارائه کرد.

وی با اشاره به اتخاذ تصمیم‌های فنی و مثبت برای برداشت از میدان‌های دارخوین و آزادگان جنوبی اعلام آمادگی کرد و گفت: در صورت برطرف‌شدن موانع تولید در شرکت نفت و گاز اروندان، تا پایان سال شاهد افزایش تولید نفت چشمگیری هستیم.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان با اشاره به موضوع تولید گاز و خاموش‌کردن مشعل‌های همراه نفت این شرکت در غرب کارون، از قرارداد با هلدینگ خلیج‌فارس برای انتقال گاز از دارخوین و غرب کارون به پالایشگاه گاز هویزه خبر داد و روند فعلی پروژه را نیازمند تسریع از سوی پیمانکار دانست.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان در ادامه گزارشی از توسعه میدان اروند و اقدام‌های انجام‌شده به‌منظور کاهش گازسوزی و افزایش تولید از واحد فراورش سیار نفت اسکیدمانتد ارائه کرد.

در ادامه این نشست، جمعی از اعضای هیئت‌مدیره و مدیران ارشد شرکت نفت و گاز اروندان ازجمله مدیران امور فنی تولید، هماهنگی تولید، مهندسی و ساختمان و مناطق عملیاتی، در خصوص تولید نفت در سال ۱۴۰۳، برنامه پنج‌ساله تولید، پیشرفت طرح‌ها و چالش‌های پیش‌رو گزارش‌های جداگانه‌ای ارائه کردند.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در سفر یک‌روزه خود، ضمن حضور در نشست‌های هم‌اندیشی با شرکت‌های ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و ملی حفاری ایران، از نزدیک در جریان تازه‌ترین وضع عملیات، مشکل‌ها و چالش‌های حفاری، استخراج، تولید و انتقال نفت قرار گرفت.

کد خبر: ۳۰۲٬۶۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha