۱۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
عرضه زمین و تسهیل ساخت و ساز راهکار  مهم در حکمرانی حوزه مسکن و کنترل قیمت‌ها  است
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی:

عرضه زمین و تسهیل ساخت و ساز راهکار مهم در حکمرانی حوزه مسکن و کنترل قیمت‌ها  است

زنجان-نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی،گفت:عرضه زمین و تسهیل ساخت و ساز راهکار مهم در حکمرانی حوزه مسکن و کنترل قیمت‌ها  است و در این بخش نیز کم کاری شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، مصطفی طاهری شامگاه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران، به سیاست‌های مسکن و لزوم کنترل قیمت‌ها و اجاره‌بها اشاره کرد و گفت: در حوزه حکمرانی در قیمت مسکن و اجاره‌بها جزو کشورهای ضعیف هستیم چون ابزارها و زیرساخت‌ها را فراهم نکردیم.

وی اظهار کرد: شناسایی خانه‌های خالی و اخذ مالیات سنگین از این واحدها به عنوان ابزار کنترل قیمت مسکن مطرح قانون شده است و این موارد در اجرا به مرحله بلوغ نرسیده و در حال رشد است و این ظرفیت وجود دارد که اضافه شدن ۳ میلیون خانه خالی به برآورده کردن نیاز مسکن در کشور کمک کند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: عرضه زمین و تسهیل ساخت و ساز راهکار دیگر در حکمرانی حوزه مسکن و کنترل قیمت‌ها است و در این بخش نیز کم کاری شده، در حالی که الحاق زمین به محدوده و واگذاری زمین به افراد واجد شرایط می‌تواند به بهبود این شرایط کمک کند.

طاهری تاکید کرد: ۷۰ درصد درآمد خانوار برای مسکن هزینه می‌شود و از دهه ۹۰ که ساخت مسکن تضعیف شد، تعداد مستأجران از مالکان پیش گرفت که دولت با اجرای سیاست‌های صحیح باید این شیب را برگرداند.

وی افزود: منابع زیرزمینی محدود است و با برداشت زیاد این منابع پایان می‌یابد. وی با بیان اینکه ۴ سال قبل میزان آب تنظیمی ۴۵ میلیون مترمکعب بود و این رقم در مقایسه با استان‌های همجوار ۷۰ برابر عقب‌ماندگی نشأت می‌داد، البته در سال‌های اخیر تلاس‌هایی شده که این عقب‌ماندگی را جبران کند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: سرعت بخشیدن به احداث سدهای استان و ذخیره روان‌آب‌ها راه حل بحران آب است و مشکل زیست‌محیطی سد مشمپا حل شده و تکمیل آن و سایر سدها در دستور کار قرار دارد.

کد خبر: ۳۰۲٬۶۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha