۱۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۳
رقابت تنگاتنگ فولاد و بتن در بازار سازه ها؛ مزیت سرعت اجرا در سازه‌های فولادی نسبت به بتنی
مدیر عامل سازه پوشش ماموت:

رقابت تنگاتنگ فولاد و بتن در بازار سازه ها؛ مزیت سرعت اجرا در سازه‌های فولادی نسبت به بتنی

گرگان- تسلیمی، مدیرعامل سازه پوشش ماموت درباره رقابت تنگاتنگ در بازار سازه‌ها میان فولاد و بتن گفت: در شرایط برابر سازه‌های فولادی به علت سرعت اجرا نسبت به سازه‌های بتنی مزیت دارند.

نعمت الله تسلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: ماموت زمینه فعالیت بسیار گسترده ای دارد و در گذشته با تریلی ها شناخته می شد اما امروزه تنوع فعالیت این شرکت بیشتر شده و در تولید خودروهای برقی و معمولی فعالیت دارد.

مدیر عامل سازه پوشش ماموت با اشاره به حضور این شرکت در نمایشگاه ساختمان افزود: حضور در نمایشگاه در راستای همکاری بین شرکت سازه پوشش ماموت و ماموت ساختمان است و این دو شرکت حلقه های مفقوده صنعت ساختمان را در کنار یکدیگر کامل می کنند.

وی گفت: به عنوان مثال برای ساخت یک کارخانه صنعتی ابتدا نیاز به یک طراحی دارید که شرکت ماموت ساختمان همه نیاز های طراحی مجموعه را انجام می دهد و بعد از آن فوندانسیون، سازه فولادی، سوله و سازه پوشش ماموت همه نیاز های ساخت یک ساختمان را پوشش می دهد و در نهایت کار را به صورت یک برند بین المللی از ماموت تحویل می گیرد.

تسلیمی با بیان اینکه کارخانه های فلزی ماموت با ظرفیت ۲۰ هزار تن در سال فعالیت می کنند، خاطرنشان کرد: بعد از سازه ساختمان برای پوشش سقف و دیوار ها نیاز به ساندویچ پانل است که آن هم در سازه و پوشش ماموت تولید می شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بزرگترین خط تولید ساندویج پانل کشور متعلق به شرکت ماموت است و بعد از آن عملیات نصب را نیز انجام می دهد و در نهایت تنها کافی است که مشتری یک پروژه را تعریف کند و در نهایت کار را در حد یک برند بین المللی تحویل بگیرد.

بهترین قیمت، بهترین کیفیت و بهترین خدمات در ماموت

وی با بیان اینکه شرکت ماموت علاوه بر ساخت کارخانه در انبوه سازی مسکن و خانه های هوشمند نیز فعالیت دارد، یادآور شد: اگر سازه این ساختمان ها مبتنی بر فلز باشد سازه پوشش آن را می سازد اگر فلز نباشد شرکت ماموت ساختمان آن را انجام می دهد.

به گفته وی، شعار ماموت انتظار بهترین هاست و چون مبتنی بر این شعار است کیفیت را سرلوحه کار خود قرار می دهد.

مدیر عامل سازه پوشش ماموت گفت: بهترین قیمت، بهترین کیفیت و بهترین خدمات در تولیدات این شرکت وجود دارد و با توجه به اینکه سازه های بتنی و سازه های فولادی هر کدام مزیت رقابتی و بازار هدف خاص خود را دارد و با توجه به مشاور، طراح، سازه و انتظارات کارفرما بین این دو سازه در ایران رقابت وجود دارد.

وی ادامه داد: یکی از دلایلی که بسیاری از سازندگان به سمت سازه های بتنی می روند این است که آسودگی خیال ندارند که آیا این تولید کننده می تواند این سازه فلزی را با استاندارد لازم به من تحویل دهد و یا خیر؟

تسلیمی با اشاره به کمبود تولید کننده سازه های فلزی تخصصی در ایران، افزود: اگر سازندگان یک برند معتبر را پیدا کنند قطعا به این سمت حرکت خواهند کرد چرا که هم سرعت ساخت بالایی دارد و هم محدودیت و دیگر مشکلات سازه های بتنی را ندارد.

وی اضافه کرد: تولید کننده متبحر در زمینه سازه های فلزی نداریم و سازنده به سمت انتخاب سازه های بتنی می روند و زمان طولانی تا تحویل را نادیده می گیرد.

مدیر عامل سازه پوشش ماموت متذکر شد: اگر ترکیبی از زمان و سرمایه را در کنار هم قرار دهیم قطعا سازه فلزی مزیت بیشتری دارد زیرا یک سازه فلزی در مدت سه ماه ساخته می شود اما یک سازه بتنی با چالش های پیش رو ممکن است ۶ تا ۹ ماه طول بکشد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: شرکت ماموت ۳۰ سال ساندویچ پانل تولید می کند و بیزینس مادر این شرکت ساندویج پانل بود که بعد از آن تریلی و سپس ساخت اتاق شروع شد که بعد در کنار آن سازه های فولادی شکل گرفت.

کد خبر: ۳۰۲٬۵۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha