۱۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۰
رونق بازار مسکن از آبان ماه| احتمال افزایشی شدن  قیمت مسکن در آبان
در نشست تخصصی بازار مسکن در ایران مطرح شد:

رونق بازار مسکن از آبان ماه| احتمال افزایشی شدن قیمت مسکن در آبان

یک تحلیل گر اقتصادی پیش بینی نمود: بازار مسکن از آبان ماه جاری وارد رونق و شاید افزایش قیمت هم بشود.

به گزارش بازار به نقل از دبیرخانه نشست تخصصی بازار مسکن در ایران و تاثیر آن بر اقتصاد ایران، محمد رسولی دبیر اولین نشست بررسی بازار مسکن و اثرات اقتصادی در شروع این نشست که با حضور اساتید و کارشناسان حوزه مسکن در محل موسسه مطالعاتی بزرگمهر حکیم برگزار شد، اظهار داشت: این نشست در حول سه محور اصلی شامل ، نقش مسکن در اقتصاد ایران - رکود یا رونق بازار مسکن در اکنون ایران، و پیش بینی قیمت و رونق مسکن در شش ماهه دوم سال ۱۴۰۳ مورد بررسی علمی قرار خواهد گرفت، که با هماهنگی های انجام شده خلاصه مباحث و نتیجه گیری آن، از طریق دبیرخانه رویداد به دفتر وزیر محترم مسکن و شهرسازی ارسال خواهد شد.

در ادامه، استاد هوشنگ طالع، اقتصاددان برجسته، بیان داشت: موضوع مسکن و مسایل مرتبط با آن ، دارای جهات گوناگونی است که همه ی آنها را باید با هم دید. بسیاری از این گونه مسایل، لزوما اقتصادبنیان نیست و ریشه در جوانب دیگری دارد، از ساختار اداری، سازمانی گرفته تا مسایل گوناگون دیگر.

وی، گفت: مجالس قانونگذاری باید از تصویب شتاب زده قوانین خودداری و برای وضع هر مقرره ای دقت، مطالعه و تامل کافی نمایند.در ادامه این نشست سعید باقری، نیز با ارایه نمودارهای اقتصادی به بررسی وضعیت مسکن در ایران پرداخت و با مقایسه ی آن با چندین کشور مطرح، کشور ایران را مناسب برای این نوع سرمایه گذاری و فعالیت دانست.

این تحلیل گر اقتصادی پیش بینی نمود: بازار مسکن از آبان ماه جاری وارد رونق و شاید افزایش قیمت هم بشود .در ادامه نیز پروفسور بهنام ملکی، اقتصاددان به موارد مهمی در حوزه مسکن اشاره کرد و بیان داشت: انتقال پایتخت اداری و قضایی از تهران، توجه جدی تر به آمایش سرزمینی، استفاده درست از نظریات کارشناسان و نخبگان دلسوز، از جمله موارد مهم در موضوع مسکن است .

در این نشست، مجید گودرزی فعال اجتماعی و تحلیلگر اقتصادی با ابراز تاسف از وضعیت مسکن در ایران و فشار زیادی که روی دوش مستاجران است، از رها بودن این بازار و عدم کنترل آن انتقاد نمود.

دیگر سخنران این رویداد، عادل بابایی حقوقدان و تحلیلگر اقتصاد از منظر حقوق، اظهار داشت: نمی توان در نسخه نویسی اقتصادی یک بعدی نگریست. بلکه باید دید هر قانون چه تاثیر اقتصادی در پی خواهد داشت. برای بحث مسکن و ارایه پیشنهادات نیز باید به همه تبعات و تاثیرات هر قانون پیشنهادی، در صورت تصویب توجه نمود.

در ادامه نیز مهندس تورج نجاری و خانم سولماز ایمانی پژوهشگر با بررسی اوضاع مسکن در ایران ، نکات خود را در این باره مطرح نمودند.

کد خبر: ۳۰۲٬۵۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha