۱۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۲
معادله دو سر برد برای سمنان | «جاده ابریشم» احیا می‌شود
گزارش بازار؛

معادله دو سر برد برای سمنان | «جاده ابریشم» احیا می‌شود

سمنان- سفر سفیر چین به سمنان در راستای توسعه طرح کنسرسیوم گردشگری جاده ابریشم گام جدیدی را در مناسبات تجاری و اقتصادی باز کرده است.

بازار، گروه استان‌ها: کنرسیوم گردشگری جاده ابریشم دو سال قبل به پیشنهاد کشور چین آغاز به کار کرد کنرسیومی که کشورهای جاده ابریشم را به همکاری با هم در راستای توسعه تعاملات فرهنگی، اقتصادی و گردشگری وا می داشت و ۲۰ کشور در آن عضویت دارند.

این کنرسیوم با پیشنهاد چین و حضور کشورهایی مانند ترکمنستان، ایران، قزاقستان و ... می کوشد تا کشورهای جاده ابریشم را به پویایی در زمینه گردشگری وا دارد و با اجرای طرح های مشترک گردشگری، به معرفی جاده ابریشم و ظرفیت های ویژه تاریخی این منطقه بپردازد.

سمنان در رقابت با چند شهر دیگر به عنوان نماینده کشورمان در این کنرسیوم معرفی شد تا برنامه های مرتبط با گردشگری در این زمینه را به اجرا در بیاورد حالا در جدید ترین گام، سمنان میزبان سفیر چین شده تا از زیرساخت ها و ظرفیت های گردشگری جاده ابریشم بازدید کند و در جریان آخرین تحولات در این زمینه قرار گیرد.

حضور سفیر چین

این سفر یک گام رو به جلو در زمینه توسعه مناسبات تجاری و گردشگری برای سمنان محسوب می شود چرا که حضور گردشگران چینی می تواند به سمنان و ظرفیت های آن جان تازه ای ببخشد به خصوص اینکه وو سفر چین در ایران اسلامی در دیدار با شهردار سمنان از سوق دادن گردشگران چینی به سمت جاذبه های گردشگری سمنان نیز در آینده نزدیک خبر داده است.

شهردار سمنان: احیای مرکز بین‌المللی همکاری شهرهای آسیایی و جاده ابریشم یکی از اقداماتی است که در راستای توسعه گردشگری کنرسیوم جاده ابریشم در سمنان صورت گرفته است

آقای وو در سفر اخیر به سمنان که روز شنبه هفدهم شهریورماه صورت گرفت، به تاریخ و تمدن دو هزار و ۵۰۰ ساله اشاره کرد و اعلام داشت: سمنان به واسطه نزدیکی به تهران و فاصله نزدیک به پایتخت ایران می تواند میزبان خیل عظیمی از گردشگران خارجی به خصوص از کشور چین باشد.

وی از هدایت گردشگران چینی به سمنان خبر داد و تاکید کرد: دلایل کافی برای عقد قرارداد های همکاری در زمینه های گردشگری بین کشور چین و استان سمنان وجود دارد و امیدواریم به زودی تعاملات ما بیشتر نیز شود.

معادله دو سر برد برای سمنان | «جاده ابریشم» احیا می‌شود

احیای مرکز بین المللی همکاری های آسیایی در سمنان

سید حسین موسوی شهردار سمنان اما درباره سفر سفیر چین به این شهر، بیان می کند: احیای مرکز بین‌المللی همکاری شهرهای آسیایی و جاده ابریشم یکی از اقداماتی است که در راستای توسعه گردشگری کنرسیوم جاده ابریشم در سمنان صورت گرفته است.

موسوی با بیان اینکه ابلاغ معاونت گردشگری کشور همراه و همزمان با حضور سفیر وقت چین از دیگر اقدامات صورت گرفته در سمنان است، تاکید کرد: انتخاب سمنان به عنوان نماینده کشور جمهوری اسلامی ایران فرصت خوبی را در اختیار ما قرار داد تا بتوانیم در زمینه توسعه مناسبات گردشگری اقدامات جدی را صورت دهیم.

کارشناس گردشگری: اجلاسیه گردشگری جاده ابریشم اواخر ماه میلادی جاری در کشور چین برگزار می شود

وی از عضویت هیئت موسس اتحاد بین‌المللی گردشگری شهرهای جاده ابریشم خبر داد و افزود: افتتاح دفتر مرکز بین المللی راه ابریشم ایران در سمنان یکی دیگر از گام های اساسی است که در سمنان در راستای اجرای بند های کنسرسیوم گردشگری جاده ابریشم صورت گرفته است.

شهردار سمنان با اشاره به لزوم بهره مندی حداکثری از سفر سفیر چین برای توسعه سمنان در جوانب مختلف و ضرورت پیگیری و حفظ این تعاملات پس از این سفر، افزود: حضور قوی و پربار سمنان به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در اجلاس و همایش بین المللی راه ابریشم در چین از دیگر موضوعاتی است که پیگیر آن هستیم.

اجلاسیه باید فایده داشته باشد

یک کارشناس و آگاه به مسائل حوزه گردشگری سمنان در گفتگو با خبرنگار بازار، بیان کرد: اجلاسیه گردشگری جاده ابریشم اواخر ماه میلادی جاری در کشور چین برگزار می شود و سمنان نیز به عنوان نماینده ایران در این اجلاسیه حضور خواهد داشت.

محسن صالحیان با بیان اینکه رویداد بین المللی گردشگری جاده ابریشم در سمنان نیز آبان ماه سال جاری برگزار خواهد شد، تاکید کرد: این دو اجلاسیه به صورت متوالی، ظرفیت های عظیم را در اختیار کشورهای عضو به خصوص ایران قرار خواهد داد تا بتوانند در زمینه گردشگری و اقتصادی شاهد توسعه و سرمایه گذاری خوبی باشند.

وی با بیان اینکه حضور سمنان در این دو رویداد اگر بتواند با دستاوردهای اقتصادی و سرمایه گذاری و گردشگری همراه شود می تواند مثمر ثمر باشد وگرنه تنها برگزاری یک اجلاسیه و سخنرانی چند نفر در یک سالن رقم خواهد خورد و این فرصت به راحتی از دست می رود، افزود: باید از این تک فرصت های حساس به خصوص در دوران تحریم که شرایط تجارت خارجی دیگری برای ما وجود ندارد، بهره برداری کافی را کرد.

معادله دو سر برد برای سمنان | «جاده ابریشم» احیا می‌شود

محسنات حضور سمنان در کنرسیوم گردشگری

این صاحب نظر مسائل گردشگری با بیان اینکه حضور سمنان در این رویدادها محسنات بسیاری دارد، گفت: حضور تجار و گردشگران و تورهای گردشگری کشورهای عضو کنسرسیوم در سمنان این فرصت را به ما می دهد تا بتوانیم دیگر ظرفیت های قابل سرمایه گذاری در سمنان شامل انرژی های خورشیدی، صنعت، معدن و ... را نیز معرفی کنیم.

صالحیان با بیان اینکه اگر نتوانیم از قبل این رویداد ها و این عضویت مهم در کنرسیوم برای سمنان سرمایه گذار خارجی جذب کنیم، بدون فایده خاصی، این رویداد را از سر گذرانده ایم و این متاسفانه کمترین نقع را برای سمنان خواهد داشت.

ا

مکان توسعه تعاملات در زمینه صنعت به خصوص خودروسازی و قطعه سازیاز مزیت های این نوع کنسرسیوم ها و تعاملات بین المللی است

وی با بیان اینکه برنامه ریزی برای معرفی ظرفیت های قابل سرمایه گذاری استان سمنان برای سرمایه گذاران خارجی در کنار این کنرسیوم به خصوص در بخش گردشگری از دیگر مسائلی است که باید به آن توجه داشت، افزود: در شرایط اقتصادی کنونی که سرمایه گذاری داخلی دشوار شده، حضور سرمایه گذاران خارجی می تواند به توسعه اقتصادی سمنان کمک خوبی کند.

حضور سمنان در چین و میزبانی اجلاسیه

حضور قوی و پربار سمنان به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در اجلاس و همایش بین المللی راه ابریشم در چین که اواخر ماه جاری در این کشور برگزار می‌شود و رویداد بین المللی پایتخت جاده ابریشم سمنان در آبان ماه که به میزبانی شهر سمنان صورت می‌‎گیرد از جمله مهمترین فرصت های پیش روی اقتصاد این استان است و باید دید که آیا مسئولان می توانند در این زمینه بهره برداری خوبی را صورت دهند یا خیر؟

به نظر می رسد این کنسرسیوم و حضور خارجی ها در سمنان در چند زمینه می تواند تاثیرگذار باشد نخست امکان توسعه تعاملات در زمینه صنعت به خصوص خودروسازی و قطعه سازی که سمنان یکی از قطب های آن محسوب می شود، دوم مقوله مهم گردشگری که اساس این کنرسیوم را تشکیل می دهد و سوم مقوله انرژی های نو و تصفیه خانه و انقال آب و ... که در این زمینه ها هم می تواند حضور خارجی هایی مانند چین، اثرگذار باشد.

کد خبر: ۳۰۲٬۵۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha