۱۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۴
مبلغ پرداختی بانک مسکن در طرح نهضت ملی از ۱۰۰ همت عبور کرد
مدیرعامل بانک مسکن:

مبلغ پرداختی بانک مسکن در طرح نهضت ملی از ۱۰۰ همت عبور کرد

حسینی، مدیرعامل بانک مسکن از انعقاد قرارداد ۳۷۳ هزار و ۲۷۷ واحد نهضت ملی در بانک مسکن در قالب ۵۵ هزار و ۴۰۱ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۷۲ هزار و ۶۹۶ میلیارد تومان خبر داد.

بازار؛ گروه راه و مسکن: سید عباس حسینی افزود: از ابتدای طرح نهضت ملی مسکن تا اول شهریورماه ۱۴۰۳، مجموعاً ۵۳۰ هزار و ۴۲۶ واحد مسکونی در قالب ۹۴ هزار و ۵۵۶ پروژه از سوی اداره کل راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، شرکت عمران شهرهای جدید، ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، سازمان همیاری شهرداری‌ها، صندوق مسکن، ‌ قرارگاه امام حسن(ع)، سازمان صدا و سیما، اتاق تعاون ایران، وزارت آموزش و پرورش، وزارت جهاد کشاورزی و خودمالکان شهری و روستایی به بانک مسکن معرفی شده است که ۲۸ درصد از این واحدها خودمالک هستند.
مدیرعامل بانک مسکن با اشاره به این که فقط سه درصد از سپرده های نظام بانکی کشور در اختیار بانک مسکن است، گفت: این بانک تا آغاز شهریورماه سال جاری، از مجموع مبلغ تأمین اعتبار پروژه‌های نهضت ملی مسکن در کل شبکه بانکی کشور به تنهایی بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان به عنوان سهم‌الشرکه به سازندگان پروژه‌ها پرداخت کرده است که در نوع خود بی نظیر و قریب به ۷۰ درصد از پرداختی کل نظام بانکی است.
وی افزود: تاکنون ۵۱ هزار و ۲۹۸ واحد مسکونی نهضت ملی در بانک مسکن به بهره‌برداری و فروش اقساطی رسیده است که بالاترین عملکرد در کل شبکه بانکی بوده و روند فوق با جدیت بیشتر نیز پیگیری می شود.
حسینی گفت: سهمیه بانک مسکن در سه سال اول اجرای این طرح، بالغ بر ۲۵۹ همت بوده است که به رغم سهم حدود ۳ درصدی این بانک از کل سپرده های شبکه بانکی کشور، با سهمیه بیش از۱۸.۵ درصد از نهضت ملی مسکن بیشترین سهمیه را در میان تمام بانک های کشور داشته است.
عملکرد تاثیرگذار این بانک در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن نشان از همت مضاعف، جهت‌گیری مسئولانه و کار جهادی برای خانه‌دار شدن مردم دارد که ان شاالله با تلاش هرچه بیشتر ادامه خواهد یافت.

کد خبر: ۳۰۲٬۵۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha