۱۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۶
سمنان میزبان گردشگران چینی می‌شود | حضور در کنسرسیوم جاده ابریشم
شهردار سمنان:

سمنان میزبان گردشگران چینی می‌شود | حضور در کنسرسیوم جاده ابریشم

سمنان- شهردار سمنان بر توسعه مناسبات گردشگری و تجاری با کشور چین خبر داد و گفت: سمنان میزبان گردشگران چینی خواهد بود .

به گزارش خبرنگار بازار، حسین موسوی صبح شنبه در دیدار با سفیر جمهوری خلق چین از برنامه ریزی صورت گرفته برای بازدید از جاذبه های گردشگری و تاریخی سمنان خبر داد و بیان کرد: توسعه دو جانبه مناسبات گردشگری و تجاری در قالب این سفر دنبال می شود.

وی به پیشینه اقدامات انجام شده از سال ۱۳۹۵ در زمینه توسعه گردشگری با کشور چین در سمنان اشاره کرد و افزود: سفر به شهر ارومچی در استان شینجیان کشور چین و امضای تفاهم‌نامه همکاری و خواهرخواندگی از جمله ابن اقدامات است.

شهردار سمنان از احیای مرکز بین‌المللی همکاری شهرهای آسیایی و جاده ابریشم و ابلاغ معاونت گردشگری کشور همراه و همزمان با حضور سفیر وقت چین خبر داد و گفت: انتخاب سمنان به عنوان نماینده کشور جمهوری اسلامی ایران و عضویت هیئت موسس اتحاد بین‌المللی گردشگری شهرهای جاده ابریشم از مهمترین موفقیت های کسب شده محسوب می شود.

موسوی افتتاح دفتر مرکز بین المللی راه ابریشم ایران در سمنان را به عنوان گام‌ بلند در توسعه مناسبات بین سمنان و چین دانست و تاکید کرد: امروز خرسندیم که شاهد سفر سفیر چین به سمنان و آغاز فصلی جدید از همکاری ها در راستای توسعه گردشگری، اقتصادی و ... برای سمنان در قالب مسیر راه ابریشم هستیم.

وی با اشاره به لزوم بهره مندی حداکثری از سفر سفیر چین برای توسعه سمنان در جوانب مختلف و ضرورت پیگیری و حفظ این تعاملات پس از این سفر، افزود: حضور قوی و پربار سمنان به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در اجلاس و همایش بین المللی راه ابریشم در چین از دیگر موضوعاتی است که پیگیر آن هستیم.

کد خبر: ۳۰۲٬۴۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha