۱۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶
کشاورزان با مشارکت در صرفه‌جویی از برق رایگان بهره مند می‌شوند

کشاورزان با مشارکت در صرفه‌جویی از برق رایگان بهره مند می‌شوند

مدیرعامل شرکت توانیر از رایگان شدن صورتحساب برق و پاداش‌های جذاب برای کشاورزان خبر داد که در صورت مشارکت در صرفه‌جویی برق محقق خواهد شد.

به گزارش بازار از وزارت نیرو(پاون)، مصطفی رجبی مشهدی امروز (پنجشنبه ۱۵ شهریور) گفت: امسال برای نخستین بار کشاورزان در صورت مشارکت در برنامه های مدیریت بار بیش از پروانه بهره برداری، علاوه بر رایگان شدن صورتحساب برق، از پاداش های جذاب نیز برخوردار می شوند.

وی با بیان این که کشاورزان می توانند ۸۰ درصد از برق مصرفی خود را از نیروگاه‌های تجدیدپذیر تامین کنند، گفت: کشاورزان با احداث نیروگاه خورشیدی می توانند از برنامه های مدیریت مصرف تابستان معاف شوند.

سخنگوی صنعت برق تشریح کرد: تعرفه برق بخش کشاورزی حدود ۳۳ تومان به ازای هر کیلووات ساعت است، در حالی که برق تولیدی توسط انرژی خورشیدی حدود سه هزار تومان خریداری می شود.

وی همچنین اظهار داشت: این موضوع موجب فراهم شدن زمینه درآمدزایی برای کشاورزان خواهد شد. چرا که می توانند برق تولیدی خود را به قیمت ۱۰۰ برابر خرید خود به شبکه بفروشند.

بر اساس این گزارش، کشاورزان در صورت احداث نیروگاه خورشیدی علاوه بر امکان درآمدزایی قابل توجه، همچنین می‌توانند برق پایدار چاه‌های کشاورزی خود متناسب با پروانه بهره برداری را فراهم کنند.

کد خبر: ۳۰۲٬۴۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha