۱۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۹
کیفیت بسته بندی صنایع دستی زنجان در حال رشد است
معاون میراث فرهنگی زنجان:

کیفیت بسته بندی صنایع دستی زنجان در حال رشد است

زنجان- موسوی، معاون صنایع‌ دستی میراث فرهنگی زنجان با بیان اینکه ۱۶ هزار نفر در استان در حوزه صنایع‌ دستی فعالیت دارند، گفت: کیفیت بسته بندی صنایع دستی در حال رشد است.

سید میکائیل موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار،با بیان اینکه هم اکنون پنج هزار نفر به صورت مستقیم و سه هزار نفر به صورت غیر مستقیم در مسگری زنجان فعالیت می کند،گفت: به طور میانگین روزانه ۱۵ تن ظروف مسی در زنجان تولید می شود.

وی با تاکید بر اینکه در بسته بندی محصولات ظروف مسی نیز اقدامات مهمی صورت گرفته است، اظهار کرد: در زمینه برند سازی و کاتالوگ سازی نیز اقداماتی انجام شده که برای هر رشته به سه زبان خارجی در حال آماده سازی است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی زنجان گفت: ۱۶ هزار نفر در استان در حوزه صنایع‌ دستی فعالیت دارند و حمایت از هنرمندان صنایع‌ دستی و ارتقای فعالیت‌ها در این حوزه یکی از اولویت‌های اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان است.

موسوی تاکید کرد: هنرهای سنتی و صنایع‌ دستی استان از جنبه‌های مختلفی چون قدمت و اصالت و جنبه اقتصادی و فرهنگی همیشه مورد توجه بوده است.

موسوی گفت: در سطح کشور ۲۹۹ رشته صنایع دستی وجود دارد که از این تعداد ۵۵ رشته در زنجان فعال است.

وی تصریح کرد: با اقدامات انجام گرفته، کیفیت بسته بندی صنایع دستی استان در حال رشد است و تلاش می کنیم اعطای مجوز برای واحدهای بسته بندی آثار صنایع دستی در استان توسعه یابد.

کد خبر: ۳۰۲٬۳۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha