۱۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۹
قیمت شستا فعلا برای خرید مناسب نیست؛ مقاومت ها نزدیک اند!
تحلیل تکنیکال سهام شستا

قیمت شستا فعلا برای خرید مناسب نیست؛ مقاومت ها نزدیک اند!

قیمت سهام شرکت تامین اجتماعی با نماد شستا و با ارزش بازار ۱۸۷ هزار میلیارد تومان به عنوان یکی از سنگین ترین شرکت های بازار بورس، وسط روند و در نزدیکی مقاومت ها قرار دارد و بهتر است فعلا خرید نکنید.

هادی بهرامی؛ بازار: شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی به ‌عنوان محوری ‌ترین سازمان بیمه‌ ای کشور و یکی از بزرگ‌ ترین هلدینگ ‌های چند رشته‌ ای بازار سرمایه شناخته میشود. هدف اصلی شستا، مدیریت کارآمد منابع مالی تخصیص‌ یافته با رویکرد سودآوری و ارزش افزوده حداکثری در بازارهای سرمایه داخلی و خارجی از طریق فعالیت‌های تولیدی، خدماتی و بازرگانی است. ارزش بازار بیمه تامین اجتماعی در بورس، مبلغ ۱۸۷ هزار میلیارد تومان میباشد که در حال حاضر ۶۷ میلیارد تومان ارزش معاملات دارد. قیمت سهم شستا طی یک هفته اخیر به میزان ۰.۵ درصد، یک ماه اخیر ۱۰.۷ درصد و سه ماه اخیر ۱۵ درصد افزایش یافته که نشان میدهد عملکرد بهتری نسبت به کلیت بازار داشته است.

حدودا یک سال و دو ماه است که قیمت درون یک کانال تریدینگ رنج بلند مدت بین کف ۱۰۰ تومان و سقف ۱۴۰ تومان گیر افتاده و در حال حاضر در محدوده ۱۱۵ تومان قرار دارد. با توجه به ساختار درون روندی قیمت و ایجاد کف های بالاتر به صورت الگوریتمیک، بنظر میرسد سقف ۱۴۰ تومان کانال لمس شده و یک بازدهی ۱۵ درصد نصیب سرمایه گذاران شود. اگر مقاومت ۱۴۰ تومان شکسته شود، هدف ۲۰۰ تومان در دسترس خواهد بود که یک بازدهی ۴۵ درصدی را در دل خود دارد؛ اما در صورت واکنش منفی به مقاومت، روند اصلاحی شروع شده و ممکن است کف ۱۰۰ تومانی بر دیگر تاچ شود.

اوسیلاتور rsi در نزدیکی مقاومت داینامیک ماژور قرار دارد که احتمال چرخش روند و واکنشمنفی به مقاومت ۱۴۰ تومان را افزایش میدهد. در حالت کلی، اگر قصد سرمایه گذاری بر روی سهام کم ریسک و کم بازده شستا دارید، بهتر است فعلا صبر کنید تا قیمت به نزدیکی حمایت معتبر ۱۰۰ تومان برسد و یا مقاومت ۱۴۰ تومان را رد کرده و بر روی آن با شکل گیری کندل های فول بادی تثبیت دهد. البته باید خاطر نشان کرد که روند تند و تیز گذشته اکنون مشاهده نمیشود؛ شستا دیگر شستای سابق نیست ...!

قیمت شستا فعلا برای خرید مناسب نیست؛ مقاومت ها نزدیک اند!

کد خبر: ۳۰۲٬۲۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha