۱۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۱
افزایش تولید ۸ هزار بشکه‌ای نفت در میدان‌های رامشیر و رگ سفید

افزایش تولید ۸ هزار بشکه‌ای نفت در میدان‌های رامشیر و رگ سفید

تولید روزانه نفت در میدان‌های رامشیر و رگ سفید با راه‌اندازی و بهره‌برداری چندراهه (هدر) نفتی تازه در واحد بهره‌برداری رامشیر ۶ تا ۸ هزار بشکه افزایش یافت.

به گزارش بازار به‌نقل از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری، علیرضا دانشی، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، امروز (سه‌شنبه، ۱۳ شهریور) در آیین بهره‌برداری از چندراهه تازه نفتی واحد بهره‌برداری رامشیر با گرامیداشت هفته دولت و پاسداشت ایام سوگواری اهل‌بیت علیهم‌السلام بیان کرد: به‌دلیل پیشرفت نامناسب طرح ۲۸ مخزن در میدان رامشیر در موضوع روسطحی، امروز با تلاش‌های مجاهدانه همکاران شرکت نفت و گاز آغاجاری شاهد راه‌اندازی و بهره‌برداری از چندراهه نفتی هستیم که پایداری و افزایش ظرفیت تولید را در این واحد به‌ وجود آورده است.

وی با اشاره به همدلی و اقدام‌های مجاهدانه در سطح شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، افزایش یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه‌ای نفت، پایداری خوراک پتروشیمی‌ها، نهادینه‌سازی خطی‌مشی‌های صحیح و برطرف شدن بدهی‌های سنگین مناطق نفت‌خیز جنوب را از اقدام‌های شاخص دوره اخیر دانست.

در ادامه این آیین، جواد تقی‌زاده، مدیرعامل شرکت نفت و گاز آغاجاری، افزود: برای اتصال چاه‌های حفاری‌شده تازه میدان نفتی رامشیر در طرح ۲۸ مخزن، همچنین به‌دلیل تنگناها و محدودیت‌هایی از قبیل کمبود فضای عملیاتی، فقدان لوله مقسم مرحله دوم، مشترک‌بودن خطوط لوله جریانی چاه‌ها و دردسترس‌نبودن ماشین‌آلات به تجهیزات، طرح اصلاحیه فرایندی احداث چندراهه تازه با ظرفیت ۴۰ رشته مستقل با امکان تولید از چاه‌های کم‌فشار و پرفشار، شیرین و نمکی مطابق مطالعات فنی مهندسی ارائه شد.

وی بیان کرد: هم‌اکنون ۶ رشته از خطوط ۴۰رشته‌ای این هدر نفتی آماده شده است و امروز با راه‌اندازی چاه‌های ۹ و ۱۸ رامشیر، تولید در این هدر نفتی برقرار می‌شود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری مزایا و دستاوردهای طرح احداث چندراهه نفتی را افزون بر افزایش تولید ۶ تا ۸ هزار بشکه‌ای در میدان‌های رامشیر و رگ سفید، ایجاد ظرفیت آزاد تولیدی ۸ تا ۱۰ هزار بشکه‌ای نمک‌زدایی رگ‌سفید، ایجاد ظرفیت آزاد ۸ تا ۱۰ هزار بشکه‌ای بنک نمکی رامشیر، امکان جریان‌دادن چاه‌های کم‌فشار از مرحله نخست به دوم با هدف جلوگیری از جریان به گودال و کاهش تولید و آلودگی‌های محیط‌زیستی، همچنین ایجاد پایداری تولید برای همه چاه‌ها پس از جداسازی به‌دلیل همخوانی‌نداشتن فشار جریانی و کیفیت نفت تولیدی اعلام کرد.

تقی‌زاده احداث و عملیاتی کردن این چندراهه نفتی را حاصل تلاش شبانه‌روزی همکاران بخش‌های مختلف شرکت نفت و گاز آغاجاری در شرایط سخت آب‌وهوایی و پشتیبانی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب دانست.

کد خبر: ۳۰۲٬۲۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha