۱۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۸
عدم هوشمندی در طرح های تولید مسکن| دولت کنار بایستد؛ بگذارد مردم برای مردم بسازند 
دبیر انجمن انبوه سازان تهران تاکید کرد؛ 

عدم هوشمندی در طرح های تولید مسکن| دولت کنار بایستد؛ بگذارد مردم برای مردم بسازند 

گرگان- گوران، دبیر انجمن انبوه سازان تهران با تاکید بر لزوم حضور پررنگ بخش خصوصی در طرح های تولید مسکن، گفت: فاز اجرای مسکن باید به گونه ای باشد که زود به بهره برداری برسد و مردم با مردم طرف باشند. 

رامین گوران در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به نمایشگاه اخیر صنعت ساختمان در تهران اظهار کرد: در زمینه تولیدات داخلی اتفاق تازه ای را شاهد نبودیم و نسبت به سال گذشته تفاوت چندانی نداشت اما همه شرکت ها ارائه خوبی داشتند.

دبیر انجمن انبوه سازان تهران افزود: در حوزه فناوری نیز تفاوت چندانی در تولیدات ساختمانی با سال های گذشته به چشم نیامد.

وی گفت: حوزه مسکن بیشتر مربوط به بخش خصوصی است اما این بخش در حوزه تصمیم گیری ها سهم کمتری دارد و متاسفانه بخش حاکمیتی از ظرفیت بخش خصوصی به درستی استفاده نمی کند.

گوران گفت: پیشنهاد ما به دولت این است که بخش حاکمیتی بیشتر در حوزه سیاست گذاری و نظارت ورود کند و در فاز اجرایی دخالتی نداشته باشد.

وی ادامه داد: فاز اجرای مسکن باید به گونه ای باشد که هر چه زودتر به بهره برداری برسد و در واقع مردم با مردم طرف باشند.

اثر مثبت طرح های فعلی تولید مسکن تا حصول نتیجه از بین می رود

دبیر انجمن انبوه سازان تهران ورود حاکمیت به این حوزه اصلا خوب نیست، افزود: با توجه به اینکه سرمایه گذاران این بخش مردم هستند لذا اجازه دهند در امور اجرایی نیز خود مردم و بخش خصوصی نقش داشته باشند و حاکمیت صرفا باید یک سری موضوعات را به صورت سیاست های کلان از لحاظ قانونی و دستورالعمل حل و فصل کند.

گوران تصریح کرد: دولت بایستی چالش ها و مشکلات پیش روی مسکن سازان را مرتفع سازد تا بخش خصوصی بتواند به درستی نقش خود را ایفا کند.

وی با اشاره به مسکن ملی، مسکن مهر و سایر طرح ها تاکید کرد: مسیری که دولت ها در فاز اجرایی مسکن به آن وارد می شوند غلط است و طرح ها یا به نتیجه نمی رسد و یا به قدری دیر به سرانجام می رسند که اثر مثبت آن از بین می رود.

گوران با بیان اینکه این طرح ها هوشمندانه نبوده، گفت: تفاوت نهضت ملی با سایر طرح ها این است که این طرح به قانون تبدیل شده است.

دبیر انجمن انبوه سازان تهران بیان کرد: باید بپذیریم که بخش دولتی صرفا با سیاست گذاری، نظارت و تامین یک سری امکانات اولیه مانند زمین و تسهیلات می تواند در این حوزه کمک کند.

کد خبر: ۳۰۲٬۲۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha