۱۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۹
دو شرط اساسی صعودی شدن بورس| بورس در زمین بازی همتی
بورس در یک نگاه؛

دو شرط اساسی صعودی شدن بورس| بورس در زمین بازی همتی

دستکاری و کاهش دامنه نوسان سهام، بزرگترین سیگنال منفی از درون بازار سرمایه است.

سمیه شوریابی؛ بازار: سیزدهمین روز شهریور ماه با کاهش حدود ۱۰۵۴ واحدی شاخص کل به پایان رسید و این نماگر در سطح دو میلیون و ۱۰۹ هزار واحدی متوقف شد.
در بازار امروز ارزش معاملات خرد حدود ۳۲۰۰ میلیارد تومان ثبت شدو از لحاظ ورود خروج نقدینگی نیز مجموعا حقیقی ها ۴۱۲ میلیارد تومان پول از بازار خارج کردند.

بازار

درباره روند کوتاه‌مدت بازار بورس، هر میزان که بازار به پیش برود سمت تقاضا تضعیف و سمت عرضه تقویت خواهد شد، انتظار نداریم روند رو به رشدی که اخیراً شکل‌ گرفته به یکباره متوقف یا معکوس شود، بلکه تغییرات به طور آهسته شکل می‌گیرد.

شکل‌گیری‌ یک روند صعودی پرقدرت، مشروط به بازگشت دامنه نوسان سهام به حالت عادی و عبور و تثبیت شاخص کل بر روی سطح دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحد خواهد بود

درباره چشم‌انداز بلندمدت بازار، طی مدت اخیر بارها مطرح کرده‌ایم که سهامداران خرد به هیچ عنوان نباید دارایی‌های باارزش خود را در قیمت‌های بسیار پایین و زیر ارزش ذاتی کنونی به فروش برسانند، درباره خرید سهام با دید کوتاه‌مدت، فعلاً اقدام‌ نسبت به این عمل را برای فعالان خرد توصیه‌ نمی‌کنیم، حقوقی‌ها در سمت فروش فعال شده‌اند و تجربه ثابت کرده این بخش بازار هرگز ‌برای رضای خدا و منتفع ساختن فعالان حقیقی سهام نمی‌فروشد! دستکاری و کاهش دامنه نوسان سهام، بزرگترین سیگنال منفی از درون بازار سرمایه به بیرون است، با این کار عملاً القا می‌شود که شرایط متزلزل است و این امر از جذب سرمایه‌های جدید در بازار جلوگیری می‌کند، به طور کلی شکل‌گیری‌ یک روند صعودی پرقدرت، مشروط به بازگشت دامنه نوسان سهام به حالت عادی و عبور و تثبیت شاخص کل بر روی سطح دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحد خواهد بود.

دو شرط اساسی صعودی شدن بورس| بورس در زمین بازی همتی

بورس در زمین همتی

سرمایه‌گذاری در بورس به معنای خرید آینده سهم مشخصی است، نشانه‌هایی مبنی بر عزم و اراده دولت بر کاهش نرخ بهره احساس می‌شود، با وجود اینکه اقدامات گوناگون و پله‌ای برای کاهش نرخ بهره نیازمند است، کاهش ردپای سیاست‌های انقباضی به صورت محدود از صحبت‌های عبدالناصر همتی مبنی بر کارا نبودن سیاست نرخ بهره احساس می‌شود. کمااینکه سکاندار جدید وزارتخانه اقتصاد و امور دارایی زمانی که ریاست بانک مرکزی را در دولت‌های پیشین عهده داشت، در سیاست‌های مربوط به تغییر نرخ بهره ملاحظات بازار سرمایه را نیز لحاظ کرده است.

به نظر می‌رسد برای بهبود تجارت و وضعیت بازار سرمایه متأثر از آن افزایش دلار نیما تا سطح ۵۰ هزار تومان ضروری است، امید می‌رود محدودیت دامنه نوسان بازار در روزهای آینده به سمت برداشته شدن پیش رود تا موج جریان نقدینگی در بازار بهبود پیدا کند. از طرفی پیش‌بینی می‌شود روزهای متعادلی پیش روی بازار خواهد بود، همچنین ابهامات بورس می‌تواند با مشخص شدن رئیس جدید بانک مرکزی و رئیس جدید سازمان تا حدودی کاهش پیدا کند و اعتماد از دست رفته سرمایه‌گذاران آرام آرام بازگردد.

کد خبر: ۳۰۲٬۲۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha