۱۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۸
نقره در فاز نزولی کوتاه مدت فرو رفت| دلیل ریزش قیمت طلا و نقره چیست؟
بازار گزارش می دهد؛

نقره در فاز نزولی کوتاه مدت فرو رفت| دلیل ریزش قیمت طلا و نقره چیست؟

با افزایش مجدد شاخص دلار طی روزهای گذشته، قیمت جهانی نقره برای سومین روز متوالی در صبح روز سه شنبه با ریزش بیشتر مواجه شده و هر اُنس آن در بازارهای آسیایی به ۲۸.۵۰ دلار رسید.

بازار؛ گروه بین الملل: با افزایش مجدد شاخص دلار طی روزهای گذشته، قیمت جهانی نقره برای سومین روز متوالی در صبح روز سه شنبه با ریزش بیشتر مواجه شده و هر اُنس آن در بازارهای آسیایی به ۲۸.۵۰ دلار رسید.

هماطنور که می دانیم، قیمت نقره معمولا در هماهنگی با قیمت طلا تغییر کرده و دلیل اصلی ریزش قیمت اخیر، ریزش قیمت طلا است که بار دیگر به زیر محدوده ۲۵۰۰ دلار بازگشته است. در حال حاضر، افزایش تنش در خاورمیانه در پی عدم توافق اسرائیل و حماس برای دستیابی به آتش بس را می توان فاکتوری مثبت برای طلا در نظر گرفت که رد صورت ادامه تنش ها می تواند منجر به افزایش قیمت طی روزهای آتی شود.

از سوی دیگر، شاخص تولید در هر دو کشور آمریکا و چین به عنوان اقتصادهای برتر جهان، نشانگر بهبود وضعیت بوده که همین امر می تواند منجر به کاهش نرخ بهره بانکی در ماه جاری میلادی شود. همچنین، شاخص بیکاری در آمریکا نیز در پی ایجاد ۱۶۳ هزار شغل توسط دولت در ماه آگوست، بهبود یافته و رقم بیکار یدر این کشور به زیر حدوده ۴.۲ درصد رسیده است. در حال حاضر، بر اساس آخرین گزارش های منتشر شده از سوی نهادهای اقتصادی آمریکا و هلدینگ های فعال در بازار فارکس، احتمال آغاز کاهش نرخ بهره بانکی در ماه آگوست حدود ۶۹ درصد (برای ۲۵ واحد) است که رقم قابل توجهی به حساب می آید. با اینحال، احتمال کاهش ۵۰ واحدی نرخ بهره بانکی در این ماه تنها حدود ۳۱ درصد است که نیمتوان روی آن حساب کرد.

به لحاظط فاندامنتال، طبق روال هفته های گذشته، توصیه می شود حتما برای معاملات طلا و نقره، آخرین خبرهای مربوط به تنش های خاورمیانه را با جدیت کامل دنبال نمایید. همچنین، شاخص دلار و آخرین خبرهای مربوط به تعیین تکلیف نرخ بهرهر بانکی، همچنان از دیگر فاکتورهای تعیین کننده و مهم برای تعیین روند قیمت در این بازار محسوب می شوند.

تحلیل تکنیکال قیمت نقره

نمودار روزانه نقره نشانگر قرارگیری قیمت این فلز در یک کانال نزولی بوده که نشان از خرسی شدن بازار در کوتاه مدت است. همچنین، اندیکاتور RSI۱۴ روزه نقره روی ۵۰ قرار گرفته که نشانگر وضعیت خنثی بازار و عقب نشینی خریداران است. لذا می توان گفت که در بازه زمانی ۱۴ روزه نیز وضعیت بازار خرسی و نزولی است. اندیکاتور MACD نیز نشانگر حرکت قیمت در محدوده زیر خط سیگنال بوده که این مورد نیز علامتی نزولی برای بازار است. در شرایط فعلی می توان گفت که وضعیت بازار چندان مناسب نبوده و احتمال ریزش قیمت نقره بیش از افزایش آن است.

نقره در فاز نزولی کوتاه مدت فرو رفت| دلیل ریزش قیمت طلا و نقره چیست؟

اما در صورت افزایش ریزش های بازار، قیمت می تواند تا کف ضلع پایینی مثلث نزولی، اصلاح را تجربه کرده و تا محدوده ۲۷.۷۰ دلار ریزش داشته باشد. همچنین، هرگونه ریزش بیشتر قیمت به زیر ضلع پایین مثلث، می تواند منجر به ریزش بیشتر قیمت تا کف حمایت یعنی ۱۶.۵۰ دلار شود.

اما در صورتیکه روند بازار معکوس شود، نخستین مقاومت مهم پیش روی نقره، دقیقا روی ضلع بالایی مثلث نزولی قرار دارد که با EMA۹ روزه قیمت مقارن بوده و رقم ۲۸.۹۷ دلار را نشان می دهد. تنها در صورت شکسته شدن این مقاومت مهم، می توان انتظار ادامه روند افزایش قیمت تا سقف قیمت سه ماهه نقره یعنی ۳۱.۷۶ دلار را داشت.

کد خبر: ۳۰۲٬۲۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha