۱۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۸
بنیاد مسکن ۳۷۸ طرح اقتصادی در طارم اجرا می کند
مدیرکل بنیاد مسکن زنجان:

بنیاد مسکن ۳۷۸ طرح اقتصادی در طارم اجرا می کند

زنجان- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زنجان گفت: ۳۷۸ طرح اقتصادی در قالب طرح توسعه منظومه های روستایی برای اشتغال زایی در شهرستان طارم در حال اجرا است.

به گزارش بازار و به نقل از بنیاد مسکن زنجان، رضا خواجه‌ای گفت: به همت بنیاد مسکن استان و همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی در قالب طرح توسعه منظومه‌های روستایی، ۳۷۸ طرح اقتصادی در راستای اشتغال زایی در شهرستان طارم در حال اجرا است.

وی افزود: از ۲۹۹ پروژه به بهره برداری رسیده، برای ۲۷۲ متقاضی تسهیلاتی معادل ۳۰۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

خواجه‌ای با بیان اینکه، طرح منظومه‌ها، چشم اندازها و راهبردهای توسعه روستایی را با تأکید بر سطح شهرستان‌ها مشخص کرده و مراکزی که بتوانند با روحیه جهادی کارکردی همچون مراکز رشد و شتاب دهی کسب و کار در عرصه‌های روستایی را داشته باشند، ترغیب می‌کند، اظهار کرد: شناسایی نقاط قوت در حوزه تولید و اقتصاد روستا، مدیریت و پرورش این نقاط قوت و استفاده از پشتیبانی علمی کارشناسان برای اجرای این طرح مد نظر است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان با تاکید بر اینکه اجرای طرح منظومه روستایی موجب توانمندی و بهبود چشمگیر وضعیت معیشت ساکنین روستاها می‌شود، تصریح کرد: طرح اشتغالزایی در زمینه‌های طرح‌های بوم گردی، فرآوری و بسته بندی زیتون، پرورش گیاهان دارویی، فراوری محصولات باغی، دامداری، صنایع دستی، شیلات و زنبورداری و … در حال اجراست که سبب ایجاد تعدادی فرصت جدید شغلی و افزایش انگیزه اهالی برای ماندگاری در مناطق روستایی این شهرستان شده است.

خواجه‌ای تاکید کرد: تلاش در توانمندسازی اقتصادی روستاییان، محرومیت زدایی، افزایش حس تعلق به روستا، ارتقای کیفیت زندگی روستاییان، افزایش توان اقتصادی بانوان روستایی، افزایش تعاملات اجتماعی در قالب تقویت و ایجاد نهادهای مردمی، جذب فرصت‌های سرمایه‌گذاری و خیرین در امر اشتغال روستاییان از اهداف این طرح است.

وی با بیان اینکه، در طرح منظومه روستایی ظرفیت‌های اقتصادی و اشتغال‌زایی هر روستا شناسایی و مشخص شده است، یادآور شد: در این طرح بر اساس شرایط اقلیمی، موقعیت جغرافیایی و قابلیت‌های شغلی، اجتماعی و اقتصادی روستاها به تفکیک منظومه‌هایی طراحی شده است.

کد خبر: ۳۰۲٬۱۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha