۱۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۱
قیمت سهام خودرو تاییدیه نزول را صادر کرد؛ سهامداران فعلا خرید نکنند!
تحلیل تکنیکال سهام خودرو

قیمت سهام خودرو تاییدیه نزول را صادر کرد؛ سهامداران فعلا خرید نکنند!

سهام شرکت ایران خودرو در میان مدت عملکرد جالبی نداشته است و بنظر می آید میل به ریزش بیشتری دارد. سهامداران فعلا در خرید ها احتیاط کنند و برای سرمایه گذاری نیز، منتظر رسیدن قیمت به کف قابل اتکا باشند.

هادی بهرامی؛ بازار: سهام شرکت ایران خودرو با ارزش بازار ۷۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان، ارزش معاملات ۳۹ میلیارد تومان و قیمت ۲۵۰ تومان لیدر صنعت خودرو در بازار بورس میباشد. قیمت سهام خودرو طی یک هفته اخیر به میزان ۳.۶ درصد، یک ماه اخیر ۵.۶ درصد و سه ماه اخیر منفی ۱۸ درصد بازدهی داشته که نشان میدهد قیمت در کوتاه مدت عملکرد مثبت و در میان مدت عملکرد ضعیف و در بلند مدت نیز عملرد بسیار ضعیف را به ثبت رسانده است. اگر بخواهیم قیمت سهام را با نرخ تورم مقایسه کنیم، رسما با پول و اعتماد سرمایه گذاران خرد بازی شده است؛ زیرا یک بازدهی ۳۰ درصدی در مقابل تورم حداقل ۵۰ درصدی علاوه بر سایر ریسک های بازار هیچ جذابیتی برای سرمایه گذار ندارد.

قیمت سهام خودرو در محدوده ۲۷۰ تومان قرار دارد و بنظر میرسد تا ۲۴۰ الی ۲۳۰ تومان ریزش را ادامه دهد. بهترین محدوده برای بازگشت قیمت، افزایش تقاضا و در نهایت، رشد قیمت تا اهداف بالاتر همان محدوده ۲۳۰ تومان میباشد. هر وقت قیمت بتواند مقاومت ۳۴۵ تومان را شکسته و با کندل های فول بادی بر روی ان تثبیت دهد، احتمال تاچ شدن هدف ۴۴۰ تومان بسیار زیاد خواهد بود. قیمت ابر کومو را از دست داده و اوسیلاتور rsi ترس و اشباع فروش را نشان میدهد و میتوان چنین برداشت کرد که جهت سرمایه گذاری جدید و میانگین گیری نقطه خرید باید منتظر باشیم تا قیمت به محدوده ۲۳۰ الی ۲۴۰ تومان برسد.

قیمت سهام خودرو تاییدیه نزول را صادر کرد؛ سهامداران فعلا خرید نکنند!


کد خبر: ۳۰۲٬۰۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha