۱۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۸
تدوین سند بخش معدن در ۱۷ راهبرد اصلی در دستور کار ۳ نهاد

تدوین سند بخش معدن در ۱۷ راهبرد اصلی در دستور کار ۳ نهاد

مدیرکل برنامه‌ریزی، فناوری و بودجه سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور از تدوین سند راهبردی بخش معدن با ۱۷ راهبرد در ۶ حوزه خبر داد.

به گزارش بازار،‌ مهندس رضا جدیدی با بیان این‌که جزئیات سند راهبردی بخش معدن کشور با همکاری معاونت معدنی وزارت صمت، سازمان ایمیدرو و سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور در حال تدوین است، گفت: این سند دارای ۱۷ راهبرد در حوزه‌های اکتشاف، استخراج، بهره‌برداری، سرمایه‌گذاری، هوشمندسازی معادن و تحول دیجیتال است.

وی درباره ویژگی شایان توجه این سند، گفت: کار از ابتدای سال ۱۴۰۲ آغاز شده و برای تدوین آن از ظرفیت‌های نخبگان دانشگاهی و بخش خصوصی بهره گرفته می‌شود و این سند با شناسایی آسیب‌ها و تنگناهای بخش معدن به صورت کاملا اجرایی و عملی قادر خواهد بود مشکلات این بخش را به حداقل برساند.

مدیرکل برنامه‌ریزی، فناوری و بودجه سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور در ادامه این سند را کاملا سندی اجرایی دانست که تشریفات اسناد برنامه را ندارد و کاملا مشخص می‌کند که چه اقدامات حیاتی در بخش‌های مختلف نیاز است که اجرا شود.

به نقل از روابط‌عمومی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور، جدیدی ضمن ابراز امیدواری نسبت به اینکه هر اقدامی از این پس ذیل راهبردهای این سند انجام و پایش می‌شود، تصریح کرد: این سند با پشتوانه علمی و کارشناسی که دارد، کاملا قابل اجراست و بدون شک پیشرفت بخش معدن در همه بخش‌ها از نتایج تدوین آن خواهد بود.

کد خبر: ۳۰۲٬۰۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha