۱۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۸
برآورد سودآوری شرکت پردیس تا پایان ۱۴۰۳
بازار بررسی کرد؛

برآورد سودآوری شرکت پردیس تا پایان ۱۴۰۳

نماد پردیس در سه سال گذشته حدود ۴ مرحله افزایش سرمایه داشته و هم اکنون پی بر ایی آن ۴ است. از این رو پیش بینی روند نماد پردیس همچنان صعودی است.

بازار؛ گروه بورس: شرکت سرمایه گذاری پردیس با نماد پردیس در حال حاضر پی بر ایی ۴ دارد. این شرکت به ازای هر سهم در ۶ ماهه ۲۱ تومان سود ساخته است. از آنجایی که به به نسبت مدت مشابه سال گذشته میزان سرمایه شرکت از ۳۰۰ میلیارد تومان به ۸۲۰ میلیارد تومان افزایش یافته است میزان سود هر شرکت نیز تعدیل شده است. با این حال همچنان روند سودآوری این شرکت ادامه دارد. در مجمع اخیر سهامداران پریس ۷۶ تومان از سود هر سهم یعنی ۸۶ درصد آن را به صورت نقدی دریافت کردند.

با توجه به اینکه نماد پردیس سود خوبی به سهامداران داده است نقدینگی در شرکت حفظ شده است. هم اکنون ۵۰ درصد سرمایه گذاری های شرکت پردیس در نمادهای پتروشیمی، فلزی، شیمیایی، معادن و فراکابها است که کمترین اصلاح رو داشتند و در برگشت بازار هم حمایت شدند.

در ۶ ماهه منتهی به ۳۰ تیر ۱۴۰۳ به ازای هر سهم ۲۱.۳ تومان سود ساخته و در ۱۲ منتهی به مرداد ۱۴۰۳ تقریبا ۹۰.۳ تومان سود ساخته بود که با توجه به پرتفو و نقدینگی تا پایان سال عملکرد بهتری خواهد داشت.

اگر ۲۰ درصد کاهش درآمد در ۶ ماه اخیر را در نیمه دوم سال جبران کند می تواند تا پایان سال به ۵۵ تومان سود برسد. حالا اگر بازار صعودی هم باشد این سود بیشتر خواهد شد که حتما با این شرایط بازار عملکرد امسال بهتر از سال قبل است.

اگر فرض کنیم سودآوری شرکت تا پایان سال به ۵۵ تومان برشد تارگت بنیادی سهم پی بر ایی ۳ خواهد بود. از این رو به لحاظ بنیادی می تواند تا قیمت ۲۷۵ تومان ارزش سهام رشد کند. در حال حاضر پی بر ایی گروه ۶ است به همین دلیل ظرفیت خوبی برای رشد دارد.

از طرف دیگر نماد پردیس علاوه بر پرداخت سود نقدی حداکثری یک سود انباشته دارد که می تواند در افزایش سرمایه استفاده کند. از آنجایی که معمولا هر سال بین ۴۰ تا ۸۰ درصد در سود انباشته افزایش دارد و امسال ۴۲ درصد در دست هیئت مدیره است که تا پایان سال بعد از ثبت ۸۰ درصد از آورده نقدی پیگیری می شود.

کد خبر: ۳۰۲٬۰۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha