۱۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۳
۲ مجموعه هتل‌بوتیک با ظرفیت ۵۰ تخت اقامتی در بافت تاریخی بوشهر به بهره برداری رسید
معاون اقتصادی استاندار بوشهر:

۲ مجموعه هتل‌بوتیک با ظرفیت ۵۰ تخت اقامتی در بافت تاریخی بوشهر به بهره برداری رسید

بوشهر- معاون‌امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: ۲ مجموعه هتل‌بوتیک با ظرفیت ۵۰ تخت اقامتی در بافت تاریخی بوشهر به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار بازار، علی باستین عصر شنبه در آیین افتتاح دو مجموعه هتل‌بوتیک در شهر بوشهر اظهار داشت: اقامتگاه و هتل از مهم ترین زیرساخت های گردشگری در جهان به شمار می رود و استان بوشهر طی سه سال اخیر در حوزه تخت های اقامتی، رشد محسوسی داشته است.

وی افزود: بافت قدیم و تاریخی بوشهر، ظرفیت مناسبی برای ایجاد هتل‌بوتیک است و امسال متقاضیان زیادی برای اجرای این طرح ها داریم.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان بوشهر در احیای بافت تاریخی و سنتی و ایجاد اقامت گاه های سنتی( هتل‌بوتیک) نقشی غیر قابل انکار داشته و نتایج خوبی نیز به دست آورده است.

باستین تصریح کرد: اکنون ۱۳ بنای تاریخی برای بازنده‌سازی در بافت سنتی بوشهر در دست اجرا داریم که ظرفیت مناسبی برای ساخت هتل و ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان بومی است.

وی اضافه کرد: دو اقامتگاه سنتی با زیربنای ۱۰۰۰ متر مربع و سرمایه گذاری بیش از ۷۰ میلیارد تومان در شهر بوشهر مورد بهره برداری قرار گرفت که مجموعا ۲۷ شغل جدید ایجاد شده است.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر افزود: ۱۸ اتاق با ۵۰ تخت اقامتی در این ۲ مجموعه هتل‌بوتیک به ظرفیت استان اضافه شد.

باستین بیان کرد: شهروندان در صورتی که قصد تبدیل بناهای تاریخی به اقامتگاه سنتی را دارند، هم در صدور مجوز و هم پرداخت تسهیلات ارزان قیمت، همکاری لازم را انجام می دهیم.

کد خبر: ۳۰۱٬۹۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha