۱۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۹
سهم ۵۳ درصدی حوزه صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی در تولید ناخالص داخلی
سرپرست اداره کل صمت آذربایجان شرقی خبر داد؛

سهم ۵۳ درصدی حوزه صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی در تولید ناخالص داخلی

تبریز-سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: سهم صمت در تولید ناخالص استان ۵۳ درصد بوده و سهم صنعت استان از این رقم ۳۵ درصد است.

به گزارش بازار، عبدالحمید سرتیپی روز شنبه با اعلام این خبر افزود: نزدیک به چهار هزار و ۷۰۰ واحد تولیدی دارای پروانه بهره‌برداری صنعتی در استان وجود دارد که ۷۰ درصد این واحدها، مربوط به صنایع کوچک است.

وی قابلیت صنایع کوچک برای جذب سرمایه گذاری های کوچک را مهم دانست و گفت: صنایع کوچک در تامین مواد اولیه، استفاده از ظرفیت های سرزمینی و تکمیل زنجیره ارزش نقش برجسته ای دارند.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی ادامه داد: واحدهای صنعتی و واحدهای صنفی تولیدی سهم قابل توجهی در اشتغال و توسعه شهرستان‌ها به ویژه در مناطق محروم دارند.

سرتیپی گفت: واحدهای صنعتی کوچک استان علاوه بر تولید بخش عمده‌ای از مواد اولیه واحدهای بزرگ مانند قطعات خودرو، محصولات صنایع معدنی، محصولات صنایع غذایی، لوازم خانگی و صنایع فرش توان رقابتی خوبی در بخش صادرات دارند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ کدام از واحدهای کوچک صنعتی در تامین مواد اولیه مشکلی ندارد، افزود: ثبت سفارش برای تامین مواد اولیه از طریق درگاه سامانه جامع تجارت انجام و منابع ارزی مورد نیاز تخصیص می یابد.

کد خبر: ۳۰۱٬۹۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha