۱۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۸
۱۶۰ طرح در حوزه جهاد کشاورزی استان سمنان به بهره برداری رسید
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان:

۱۶۰ طرح در حوزه جهاد کشاورزی استان سمنان به بهره برداری رسید

سمنان- قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: در هفته دولت سال جاری مجموعاً ۱۶۰طرح و پروژه عمرانی و اقتصادی در بخش کشاورزی استان به بهره برداری رسید.

محمد رضا قاسمی در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه در هفته دولت سال جاری مجموعاً ۱۶۰طرح و پروژه عمرانی و اقتصادی در بخش کشاورزی استان سمنان به بهره برداری رسید، تاکید کرد: مجموع اعتبارات این طرح ها دو هزار و ۵۸۸ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی درباره ایجاد اشتغال و خدمات طرح های افتتاح شده بخش خصوصی و همچنین اقتصادی و قابل سرمایه گذاری جهاد کشاورزی استان سمنان طی هفته دولت، افزود: افتتاح طرح های اقتصادی حوزه کشاورزی و دامپروری در استان سمنان طی هفته دولت برای ۵۳۲ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

افتتاح طرح های آبرسانی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه ۱۴۸ طرح عمرانی طی هفته دولت در حوزه کشاورزی در این استان افتتاح شده است، گفت: از آنجا که بهینه سازی مصرف آب مهمترین نقش را در کشاورزی استان دارد طبیعتاً بیشترین پروژه های هفته دولت استان هم به این بخش اختصاص داشته است.

قاسمی با بیان اینکه بهینه سازی مصرف آب با هدف افزایش راندمان کشاورزی با کاهش و مدیریت مصرف در زمره اولویت های طرح های هفته دولت سازمان جهاد کشاورزی استان محسوب می شود، گفت: بخش کشاورزی عمده مصرف کننده آب استان است و از طرف دیگر کشور و استان ما با چالش بزرگ خشکسالی روبرو است و لذا همه این عوامل می طلبید که تمرکز ویژه طرح های عمرانی هفته دولت جهاد کشاورزی بر روی آب باشد.

توسعه کشت گلخانه، کشت در محیط های بسته و به حداقل رساندن محصولات آب بر در محیط های باز از طرح های هفته دولت بود

وی با بیان اینکه طی هفته دولت شاهد افتتاح سامانه های نوین آبیاری و احیا، مرمت و لایروبی قنوات بودیم، افزود: اجرای پروژه های انتقال آب شامل کانال های انتقال آب، انتقال آب با لوله و ... از دیگر طرح های هفته دولت سال جاری در سازمان جهاد کشاورزی استان بود.

توسعه ظرفیت های تولیدی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان همچنین درباره پروژه های اقتصادی توضیح داد: با توجه به فعالیت های خوب اقتصادی که طی سال های اخیر در استان صورت گرفته، توسعه صنایع تبدیلی بخش کشاورزی و دامپروری یکی از اولویت های طرح های اقتصادی افتتاح شده طی هفته دولت در استان سمنان بود.

قاسمی با بیان اینکه توسعه کشت گلخانه، کشت در محیط های بسته و به حداقل رساندن محصولات آب بر در محیط های باز از دیگر اولویت طرح های اقتصادی افتتاح شده طی هفته دولت سال جاری در استان سمنان بود، افزود: در این راستا شاهد افتتاح چندین طرح خوب و مهم با اشتغال خوب در استان بودیم.

وی با بیان اینکه توسعه فعالیت ها در حوزه دام و طیور و واحد های پرورش دام سبک با تاکید بر دام های پر تولید و پربازده در کنار پرورش گاو شیری در زمره دیگر طرح های اقتصادی افتتاح شده هفته دولت در این استان بودند، افزود: افزایش ظرفیت تولید در بخش مرغ گوشتی با توجه به ظرفیت هایی که در استان وجود دارد، از دیگر طرح های هفته دولت در سال جاری بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه این استان یکی از مهمترین تامین کنندگان مرغ پایتخت است، گفت: با توجه به این حجم وسیع ظرفیت ها، افزایش تولید مرغ گوشتی یکی از بخش های مهم طرح های اقتصادی قابل بهره برداری در هفته دولت سال جاری به خصوص در غرب استان بود.

کد خبر: ۳۰۱٬۸۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha