۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۶
داده‌های تورمی آمریکا منتشر شد؛ واکنش قیمت بیت کوین چه بود؟

داده‌های تورمی آمریکا منتشر شد؛ واکنش قیمت بیت کوین چه بود؟

داده‌های تورمی آمریکا چند دقیقه قبل منتشر شدند و نوسانات جدیدی در بازار بیت کوین و ارزهای دیجیتال ایجاد کردند.

به گزارش بازار، معامله‌گران بازار ارزهای دیجیتال و بیت کوین بی‌صبرانه منتشر کاهش نرخ بهره آمریکا در ماه سپتامبر (شهریور) هستند. به همین خاطر آن‌ها از نزدیک داده‌های تورمی آمریکا را بررسی می‌کنند. شاخص هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) مخارج یک خانوار در یک دوره مشخص را محاسبه می‌کند. شاخص Core PCE نیز هزینه انرژی و خوراک را در نظر نمی‌گیرد.

در هر صورت شاخص Core PCE ماهانه آمریکا در محدوده ۰.۲ درصد باقی مانده‌ است. تحلیلگران هم پیش‌بینی کرده‌ بودند که این شاخص در محدوده مذکور می‌ماند. انتشار این خبر ابتدا باعث شد قیمت بیت کوین کمی رشد کند اما حرکت صعودی مذکور خیلی سریع از دست رفت.

در روز قبل هم داده‌های بازار کار آمریکا منتشر شد. به عبارت دقیق‌تر تغییرات شاخص GDP فصلی آمریکا از محدوده ۲.۸ درصد به ۳ درصد رسید. تحلیگران باور داشتند این شاخص در محدوده ۲.۸ درصد باقی می‌ماند. ضمن اینکه تعداد مدعیان بیمه بیکاری آمریکا هم از ۲۳۲٬۰۰۰ نفر به ۲۳۱٬۰۰۰ نفر رسید. تحلیلگران باور داشتند که این شاخص در سطح ۲۳۲٬۰۰۰ دلار باقی می‌ماند.

شایان ذکر است که تحلیلگران ۹۰ درصد احتمال می‌دهند نرخ بهره آمریکا در ماه سپتامبر (شهریور) کاهش یابد. اکثر آن‌ها هم باور دارند که شاخص مذکور به اندازه ۰.۲۵ درصد کاهش می‌یابد.

کد خبر: ۳۰۱٬۸۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha