۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۹
ساماندهی رانندگان صنفی جامانده از فهرست بیمه

ساماندهی رانندگان صنفی جامانده از فهرست بیمه

نشست بررسی شیوه «پالایش بیمه رانندگان و ایجاد هماهنگی لازم جهت اجرای صحیح فرایند شناسایی و معرفی آن دسته از متقاضیان بهره‌مندی از سهم کمک دولت» در محل اتاق اصناف ایران برگزار شد.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران، این نشست با حضور علی توسطی دبیرکل، مهرداد آرمان معاون حقوقی و امور مجلس، حقانی رئیس کمیسیون تخصصی حمل و نقل بار و مسافر اتاق اصناف ایران و نمایندگان دبیرخانه هیات عالی نظارت، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و اتحادیه حمل و نقل کالای درون شهری برگزار شد.

در این نشست ضمن تاکید بر تفکیک موضوع سهمیه سوخت و بیمه رانندگان صنفی اظهار شد: سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، پایش رانندگان را منوط به دریافت مجوز از این سازمان نخواهد کرد و هرگونه مجوز و پروانه صادرشده از سوی اتحادیه‌ها را جهت معرفی رانندگان به سازمان تامین اجتماعی می‌پذیرد. چنانچه اتحادیه‌ای در ارسال لیست رانندگان تخلفی داشته باشد، طبق قانون مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

همچنین مقرر شد تفاهم‌نامه فی‌مابین وزارت کشور، شهرداری تهران و سازمان تامین اجتماعی که ارسال لیست رانندگان را به سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور سپرده است و به جهت عدم تامین نظر اتاق اصناف ایران مورد انتقاد اتحادیه‌ها است، مورد اصلاح قرار گیرد.

بر اساس این گزارش، به جهت بیمه رانندگان لازم است اتحادیه‌ها در اسرع وقت فهرست رانندگان را تهیه و طی مراتبی که اعلام خواهد شد، به اتاق اصناف ایران ارائه دهند. لازم به ذکر است، این فهرست فقط یک بار و از طریق اتاق اصناف ایران به سازمان شهرداری ها و دهیاری‌ها ارسال شده و در ماه های آتی، تنها تغییر وضعیت در اعتبار پروانه‌های کسب و شاغلان در واحدهای صنفی اعلام خواهد شد.

کد خبر: ۳۰۱٬۷۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha