۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۶
یک سوم کل شرکت‌های فعال کشور در تهران مستقر هستند
مدیرکل ثبت مؤسسات غیرتجاری سازمان ثبت اسناد کشور:

یک سوم کل شرکت‌های فعال کشور در تهران مستقر هستند

زنجان-مدیرکل ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور،گفت:در حال حاضر ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار شرکت در سطح کشور فعال است ویک سوم کل شرکت‌های فعال در کشور شامل ۷۰۰ هزار شرکت در تهران است.

به گزارش خبرنگار بازار، ابوالفضل نصیری ظهر پنجشنبه در نشست با شماری از فعالان اقتصادی استان زنجان در محل اتاق بازرگانی زنجان،گفت: در برنامه هفتم توسعه تکلیف شده که باید دفاتر کاذب حذف شود و الکترونیکی شدن اظهارنامه پلمب دفاتر از جمله تحولات رخ داده در این سازمان است که بر این اساس برای گرفتن این خدمت نیازی به مراجعه حضوری نیست.

وی ابراز کرد: با این اقدام از ۲۳ تیرماه امسال تاکنون ۲۱ هزار پلمب دفاتر کل انجام شده است که این فعالیت‌ها حداقل در ۲ هفته و حداکثر تا سه ماه انجام می‌شد.

مدیرکل ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ، به بازطراحی سامانه ثبت شرکت‌ها در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اشاره کرد و گفت: امکان پرسش و پاسخ برخط، امضای الکترونیک دفاتر ثبت تجارتی، آرشیو الکترونیکی پرونده‌ها، تأسیس شرکت‌ها و سایر موارد در این سامانه فراهم است

نصیری تاکید کرد: کار ثبت شرکت یک روزه انجام می‌شود و در حال حاضر ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار شرکت در سطح کشور فعال است و ۱۰ تا ۲۰ هزار شرکت نقش تعیین‌کننده و تأثیرگذاری دارد.

وی افزود: یک سوم کل شرکت‌های فعال در کشور شامل ۷۰۰ هزار شرکت در تهران مستقر هستند.

مدیرکل ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور،پرداخت و امضای الکترونیکی را تحول بزرگی در اداره ثبت شرکت‌ها دانست و گفت: این کار هم هزینه رفت و آمد ندارد و هم متقاضیان می‌توانند در منزل کمتر از ۵ دقیقه امضا و پرداخت خود را انجام دهند.

کد خبر: ۳۰۱٬۷۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha