۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۳
لزوم قرار گرفتن کودهای بیولوژیک در سبد کودی| جهاد کشاورزی به ترویج کمک کند
مدیرعامل شرکت دانا زیست تاکید کرد؛

لزوم قرار گرفتن کودهای بیولوژیک در سبد کودی| جهاد کشاورزی به ترویج کمک کند

گرگان- باقری، مدیرعامل شرکت دانا زیست گفت: جهاد کشاورزی می تواند با قرار دادن یارانه در فروش محصولات دانش بنیان کمک کند که کشاورزان با مزیت های افزایش عملکرد این محصولات آشنا شوند.

نگار باقری در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: شرکت دانازیست لوتوس یک شرکت دانش بنیان و تولید کننده کودهای بیولوژیک است.

مدیر عامل شرکت دانا زیست افزود: این شرکت حدود سه سال است که در بازار کشاورزی فعال بوده و افزایش عملکرد کودها روی محصولات مختلف زراعی و باغی و محصولات استراتژیک تست شده است.

وی گفت: با استفاده از این کودها شاهد افزایش کمی و کیفی محصولات مختلف مانند گندم، سیب زمینی، شالی، پنبه و دیگر محصولات استراتژیک بوده ایم که حداقل افزایش عملکرد، ۱۰ الی ۱۵ درصد بوده است.

وی با اشاره به اینکه این کودها با هدف ایده محصولات سالم تولید می شود، خاطرنشان کرد: از آنجایی که استفاده از کود و آفت کش های شیمیایی رواج زیادی داشته و این محصولات بر سر سفره مردم می رود و باعث به خطر افتادن سلامت افراد جامعه خواهد شد لذا ما با ایده تولید محصول سالم و مصرف کمتر میزان مصرف کود و سموم شیمیایی فعالیت خود را آغاز کردیم.

باقری گفت: خوشبختانه در این مدت بازخورد خوبی دریافت کردیم و کشاورزان از کودهای بیولوژیک استقبال کردند که با توجه به افزایش عملکرد کمی و کیفی محصولات زراعی و باغی توانستیم اعتماد کشاورز را به دست بیاوریم.

همایش ها فرصت خوبی برای معرفی محصولات هستند

وی در ادامه افزود: همایش ترویج سبد محصولات کودی در گلستان یک فرصت خوب برای معرفی محصولات ما به کشاورزان و بهره برداران این حوزه بوده است که بسیار تخصصی و دقیق برگزار شد و کارگزاران آن کشاورزان پیشرو و مدیران شهرستانی بودند.

مدیرعامل شرکت دانا زیست در ادامه با اشاره به حمایت بخش دولتی از این حوزه گفت: ما یک شرکت استارت آپ هستیم که با استفاده از نخبگان به این نقطه رسیده ایم.

وی گفت: ابتدا یک علم و ایده وجود داشت و با سرمایه گذار خصوصی به تولید دست یافتیم و اکنون به مرحله ای رسیده ایم که کودهای تولیدی شرکت افزایش عملکرد خوبی بر روی محصولات باغی و زراعی دارند.

وی ادامه داد: اما زمانی که با جهاد کشاورزی صحبت می کنیم و از آنها می خواهیم که برای معرفی بیشتر محصول به کشاورزان به ما کمک کنند تا این محصول نیز بتواند در سبد محصولات کودی شناخته شده جای بگیرد در جواب می گوید «چه کاری می توانیم برای شما انجام دهیم».

تنها با بخش خصوصی همکاری داریم

باقری گفت: واقعا نیازی نداریم که جهاد کشاورزی برای ما کاری انجام دهد، این شرکت های دانش بنیان هستند که به خودکفایی گندم با افزایش عملکرد و کیفیت کمک می کنند اما متاسفانه ما تنها با بخش خصوصی همکاری می کنیم.

وی افزود: جهاد کشاورزی می تواند با در نظر گرفتن یارانه روی این محصولات، کشاورز را به استفاده از این محصول ترغیب کند و در سال های بعدی با توجه به افزایش عملکردی که کشاورز دریافت کرده نسبت به استفاده از کودهای بیولوژیک اقدام خواهد کرد.

وی متذکر شد: اگر کشاورز یکبار با کمک جهاد کشاورز ترغیب به خرید این محصول شود با توجه به افزایش عملکردی که به دست می آورد به دنبال تهیه آن خواهد رفت و ما دیگر نیازمند به حمایت و کمک دولت نیستیم.

کد خبر: ۳۰۱٬۶۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha