۱۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۳
شاخص کاشی و سرامیک و ثبت بیشترین بازدهی هفتگی| انتظار رشد بیشتر تا اهداف بالا!
تحلیل صنعت کاشی و سرامیک

شاخص کاشی و سرامیک و ثبت بیشترین بازدهی هفتگی| انتظار رشد بیشتر تا اهداف بالا!

شاخص صنعت کاشی و سرامیک طی یک هفته اخیر به میزان 4.2 درصد رشد داشته است که طبق بررسی های تکنیکالی، انتظار رشد بیشتر سهام شرکت های پر پتانسیل سرامیکی را تا اهداف بالاتر داریم.

هادی بهرامی؛ بازار: صنعت کاشی و سرامیک جزو صنایع و کسب و کار های قدیمی محسوب میشود که فراوانی مواد اولیه و سهولت تولید، موجب شده تا اشیا سرامیکی از قدیمی ‌ترین یافته‌ها و ساخته‌ های انسان‌ های اولیه باشد. ارزش بازار این صنعت در بازار بورس ایران به مبلغ ۹ هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان و شامل شرکت های کاشی پارس، تکسرام، سینا، سعدی، حافظ، الوند، کصدف، کارام و کهرام میباشد. شاخص کاشی و سرامیک که نشانگر وضعیت کلی سهام شرکت های این صنعت است، طی یک هفته اخیر به میزان ۴.۲ درصد و یک ماه اخیر ۷.۶ درصد رشد داشته و از محدوده ۵۸ هزار و ۴۷۰ واحد به ۶۳ هزار واحد رسیده است.

ارزش بازار سهام کساوه ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان، کحافظ ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان، کلوند ۱ هزار و ۸۶۰ میلیارد تومان و کپارس ۱ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان میباشد که نشان میدهد بزرگ ترین شرکت های فعال در این صنعت هستند. بجز سهام کهرام و کارام، تقریبا سهام تمام شرکت های کاشی و سرامیکی طی آخرین روز معاملاتی مثبت ۲ معامله شدند و میتوان چنین برداشت کرد که رشد شاخص شامل حال تمام شرکت ها شده است.

شاخص کاشی و سرامیک که نشانگر وضعیت کلی سهام شرکت های این صنعت است، طی یک هفته اخیر به میزان ۴.۲ درصد و یک ماه اخیر ۷.۶ درصد رشد داشته و از محدوده ۵۸ هزار و ۴۷۰ واحد به ۶۳ هزار واحد رسیده است. اگر بخواهیم از مقیاس بزرگ تری به نمودار نگاه کنیم، شاخص با حفظ حمایت معتبر ۵۶ هزار واحد، تا اهداف ۷۶ و ۹۶ هزار واحد رشد خواهد داشت که یک بازدهی حدودا ۵۰ درصدی در دل خود دارد.


شاخص صنعت در حال حاضر پس از رشدی که طی دو هفته اخیر با حفظ حمایت هزار واحد داشته است، درگیر مقاومت متحرک نمایی ۶۳ هزار واحد میباشد که در صورت عبور از آن، میتواند تا اهداف بالاتر رشد داشته باشد. البته باید خاطر نشان کرد که محدوده ۶۶ هزار واحد یک مقاومت داینامیک ماژور یک ساله است که شکست آن، جهت ادامه روند صعودی حیاتیست. اگر بخواهیم از مقیاس بزرگ تری به نمودار نگاه کنیم، شاخص با حفظ حمایت معتبر ۵۶ هزار واحد، تا اهداف ۷۶ و ۹۶ هزار واحد رشد خواهد داشت که یک بازدهی حدودا ۵۰ درصدی در دل خود دارد.

ارزش بازار گروه کاشی و سرامیک در بورس بسیار کمتر از سایر گروه ها میباشد و بازدهی ۱۷۰ درصدی شاخص صنعت طی دو سال اخیر به ما نشان داد که سهام شرکت های فعال در این صنعت با وضعیت بنیادی که دارند، چقدر بازدهی قیمتی را در این مدت نصیب سرمایه گذاران کردند. با توجه به رفتار صنعت در سیکل های صعودی قبل، پیش بینی میشود که ارزش بازار گروه سرامیکی در روند صعودی بازار که ممکن است در سال ۱۴۰۴ شکل بگیرد، به بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان برسد.

شاخص کاشی و سرامیک و ثبت بیشترین بازدهی هفتگی| انتظار رشد بیشتر تا اهداف بالا!

کد خبر: ۳۰۱٬۶۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha