۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۰
کاهش قیمت و توقف شبکه تان کوین، یکی از عوامل ریزش بازار رمزارزها
گزارش بازار ارز دیجیتال

کاهش قیمت و توقف شبکه تان کوین، یکی از عوامل ریزش بازار رمزارزها

ارز دیجیتال تان کوین با ارزش بازار ۱۳.۸ میلیارد دلار و نات کوین با ارزش بازار ۹۳۰ میلیون دلار بیشترین اصلاح قیمتی را در بین ۱۰۰ رمزارز برتر بازار طی یک هفته اخیر داشنند.

هادی بهرامی؛ بازار: ارزش بازار رمزارز ها به مبلغ ۲ تریلیون و ۶۷ میلیارد دلار و حجم معاملات آن هم مبلغ ۹۴ میلیارد دلار میباشد که به صورت میانگین ۱.۲ درصد رشد داشته است. شاخص ترس و طمع نیز در محدوده ۳۰ قرار دارد؛ این در حالیست که شاخص دیروز در محدوده ۴۸ و هفته گذشته در محدوده ۲۶ قرار داشته است که این ریزش به دلیل فوموی ناشی از دستگیری پاول دورف، توقف موقت شبکه تان کوین و از دست رفتن حمایت های تکنیکالی اتفاق افتاد. کش فلوی بازار طی یک هفته اخیر مثبت بوده اما صرفا کمی از ریزش قبل را جبران کرده است و بنظر می آید فعلا تقاضای زیادی در بازار وجود ندارد. ارزش معاملات فیوچرز ۱۷۳ میلیارد دلار و ارزش کل قرار های باز پرپچوال ۵۵ میلیارد دلار میباشد که ۳۱۷ میلیون دلار از سرمایه معامله گران طی یک روز لیکویید شده است.

شاخص تسلط بیت کوین درمحدوده ۵۷.۳ درصد قرار دارد که طبق آخرین تحلیل های منتشر شده به مقاومت ۵۷.۸ درصد واکنش منفی نشان داده است و اکنون در حال اصلاح است. حمایت ۵۶.۸ درصد یک محدوده قوی جهت چرخش روند و افزایش قدرت بیت کوین در بازار به حساب می آید ولی اگر از دست برود، ریزش بیشتری خواهد داشت که به نفع آلت کوین ها و تتر است. شاخص تسلط تتر نیز درگیر مقاومت مهم ۵.۹ درصد میباشد که در صورت عبور از آن، بازار رمزارز ها ممکن است ریزش بیشتری داشته باشد و خروج پول سرمایه گذاران افزایش یابد؛ در غیر اینصورت، تا هر وقت که دامیننس تتر بالای ۵.۹ درصد نرود، به نفع بازار و بخصوص آلت کوین خواهد بود.

طی یک هفته اخیر، رمزارز های پاپکت با نماد popcat به میزان ۷۵ درصد، فت با نماد fet به میزان ۴۵ درصد و رندر با نماد render به میزان ۳۵ درصد بیشترین رشد را داشته اند و در مقابل، رمزارز های ton coin به میزان ۱۹ درصد، not coin به میزان ۱۴ درصد و btt به میزان ۱۱.۳ درصد بیشترین کاهش را تجربه کردند. در هفت روز اخیر، تان کوین و به دنبال آن نات کوین در پی خبر دستگیری پاول دورف بنیانگذار و مدیر اپلیکیشن بزرگ تلگرام ریزش بیشتری نسبت به سایر رمزارز ها داشتند که بنظر میرسد با گذشت مدتی، ترس و fud بازار کاهش یابد.

کد خبر: ۳۰۱٬۶۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha