۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۶
سهم گلستان از سبد کودی کشور تنها ۶.۵ درصد است
مدیر شرکت خدمات حمایتی جهاد کشاورزی گلستان:

سهم گلستان از سبد کودی کشور تنها ۶.۵ درصد است

گرگان، مدیر شرکت خدمات حمایتی جهاد کشاوری گلستان گفت : با توجه به اینکه گلستان تامین کننده ۳۶ روز نان کشور است اما سهم این استان از سبد کودهای شیمیایی کشور تنها ۶.۵ درصد است.

به گزارش خبرنگار بازار، سید صمد ضیائی ظهر چهارشنبه در حاشیه همایش آموزشی ترویجی و معرفی سبد محصولات کودی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این همایش به منظور معرفی شرکت های کودی برگزار شد که ۲۰ شرکت از استان گلستان و باقی از استان های خراسان رضوی، مازندران، آذربایجان، همدان و سایر استان ها در این هملیش حضور داشتند.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان افزود: این شرکت ها محصولات تولیدی خود را به کارگزاران و کشاورزان معرفی می کنند تا در چرخه تولید از آنها استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه کود به صورت یارانه ای و غیر یارانه ای توزیع می شود، خاطرنشان کرد: کود شیمیایی نهاده ای است که یارانه دارد و در قالب سامانه تهیه، تامین و توزیع می شود.

وی گفت: سامانه حمل و نقل در اختیار شرکت خدمات حمایتی و سامانه پهنه بندی و پایش در اختیار جهاد کشاورزی قرار دارد که مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ها مسئولیت آن را بر عهده دارند.

ضیایی با بیان اینکه کود با قیمت دولتی عرضه می شود و کارگزار موظف به فروش کود با قیمتی که در سامانه وجود دارد، است، تصریح کرد: گندم یکی از محصولات اساسی گلستان بوده و این استان تولید کننده بین ۹ تا ۱۱ درصد گندم و تامین کننده ۳۶ روز نان کشور است.

وی ادامه داد: بر همین اساس باید سهم کود شیمیایی گلستان بین ۹ تا ۱۱ درصد کشور باشد اما در حال حاضر این سهم تنها ۶/۵ درصد است که امسال درخواست کرده ایم تا این میزان به هشت درصد ارتقا یابد.

ضیایی گفت: با توجه به وجود ۶۵۰ هکتار اراضی کشاورزی در گلستان و انجام کشت دوم در برخی از این اراضی، در حال حاضر نیاز کودی استان بیش از ۲۵۰ هزار تن است.

کد خبر: ۳۰۱٬۶۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha