۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۸
آیا افت بازدهی ۵۰ درصدی غبهنوش به هیات مدیرها برمی‌گردد

آیا افت بازدهی ۵۰ درصدی غبهنوش به هیات مدیرها برمی‌گردد

سهامداران غبهنوش با افت بازدهی ۵۰ درصدی در یک ساله مواجه هستند. درحالی که سودآوری هر سهم شرکت به ۳۴۵ تومان در ۱۲ ماهه منتهی به تیر ۱۴۰۳ رسیده است.

بازار؛ گروه بورس: ترکیب مدیران شرع بهنوش ایران با نماد غبهنوش تغییر کرد. بار حمید رضا سلیمانی بجای بنی اله مجد رییس هیات مدیره شد. همچنین حمید رضا توسلی و ابراهیم ذبیحی عضو هیات مدیره شدند و یاسر داودی در سمت نائب رئیس هیات مدیره مانده است. با این حال شرکت مادر تخصصی مالی و سرمایه‌گذاری سینا فاقد نماینده است. این در حالی است که رسول مولابیگی در دور قبل عضو هیات مدیره و نماینده این شرکت بود. این مسأله می‌تواند نشانه اختلافاتی در بین سهامداران عمده‌ای این شرکت باشد. چراکه به تازگی رقابت جدی بین سهامداران غبهنوش برای خرید بیشتر سهم از حقیقی ها به وجود آمده است.

در روزهای اخیر سهام این شرکت به صف خرید رسیده است. چراکه در عملکرد خود سود قابل توجهی ساخته و این موضوع می‌تواند دستمایه اختلاف سهامداران عمده باشد. سهامداران غبهنوش در سه ماهه اخیر با زیان ۱۹ درصدی در ارزش سهام مواجه شده‌اند. از طرف دیگر در یک ساله این نماد بازدهی منفی ۴۹ درصدی ثبت کرده است. این افت بازدهی عجیب درحالی اتفاق افتاده که سودآوری هر سهم شرکت از ۱۱۱ تومان ۱۲ ماهه سال مالی منتهی به ۳۰ تیر ۱۴۰۲ به ۳۴۵ تومان در ۱۲ ماهه منتهی به تیر ۱۴۰۳ رسیده است. از طرف دیگر سودآوری هر سهم شرکت در سه ماهه ۱۴۰۳ به ۲۰۰ تومان رسیده که نشان دهنده رشد قابل توجه است. آیا این نماد با وجود رشد قابل توجه سود باید در یک سال گذشته بازدهی منفی ۵۰ درصد ثبت کند.

در حال حاضر پی بر ایی سهام این شرکت ۱۳ است و با توجه به عملکرد سه ماهه غبهنوش پیش‌بینی می‌شود که در پایان سال بیش از ۶۰۰ تومان به ازای هر سهم سود بسازد که حدود ۱۵ درصد از ارزش سهام شرکت است. از طرف دیگر با توجه به اینکه در سال جاری یک سوم سود شرکت به صورت نقدی تقسیم شده است این شرکت یک افزایش سرمایه از محل سود انباشته و اندوخته باید اجرا کند.

کد خبر: ۳۰۱٬۶۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha