۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۹
توقف کامل تولید بلاک در شبکه تون؛ ماجرا چیست؟

توقف کامل تولید بلاک در شبکه تون؛ ماجرا چیست؟

شبکه تون به دلیل تقاضای زیاد برای میم کوین داگز بامشکل مواجه شد و به مدت بیش از ۶ساعت بلاک جدیدی در این شبکه تولید نشد. این اختلال اکنون برطرف شده‌ اما سرعت شبکه‌ تون به طور کامل به حالت عادی برنگشته.

به گزارش بازار، پس از قطعی ۶ ساعته شبکه تون، قیمت تون کوین ⮟ TON: $۵.۳۴۰۹ با بیش از ۵ درصد کاهش یافت.

توقف تولید بلاک جدید در یک شبکه بلاک چینی به دلیل اختلال در ثبات شبکه و افزایش ریسک‌های امنیتی و تاخیر در پردازش تراکنش‌ها، یک موضوع نگران‌کننده به شمار می‌آید. معمولاً اینگونه اختلالات در شبکه‌های بلاک چینی زمانی اتفاق می‌افتد که شبکه با فعالیت‌های زیادی روبه‌رو می‌شود.

ایردراپ اخیر میم کوین داگز ⮟ DOGS: $۰.۰۰۱۲۴۱ ممکن است دلیل اختلال ۶ ساعته شبکه تون باشد. به عبارت دیگر محبوبیت این توکن باعث افزایش تعداد تراکنش‌های شبکه مذکور شده است. برخی از فعالان بازار ارز دیجیتال معتقدند شبکه‌ تون در مواجهه با حجم بالای تقاضای کاربران با مشکل مواجه شده و تعداد تراکنش‌های پردازش‌شده در ثانیه این ‌شبکه‌ (TPS) به کمتر از حد انتظار رسیده است.

یکی از فعالان بازار در توییتی عنوان داشت:

به نظر می‌رسد شبکه تون در آزمون خود سربلند بیرون نیامده زیرا زیرساخت آن در ایردراپ میم کوین داگز موفق عمل نکرده است. این شبکه به حداکثر ۲۸۰ تراکنش در ثانیه رسیده است که بسیار کم‌تر از مقدار ادعاشده ۵۵٬۰۰۰ تراکنش بر ثانیه است.

شبکه سولانا نیز در ماه فوریه با مشکل مشابهی مواجه شد. تولید بلاک جدید در شبکه سولانا در آن زمان به مدت ۵ ساعت متوقف شد و به کاهش شدید قیمت سولانا ⮟ SOL: $۱۴۶.۵۷ کمک کرد.

براساس گزارش وو بلاکچین، برخی از صرافی‌ها (مانند بای‌بیت) در شب قبل مجبور شدند واریز و برداشت روی شبکه تون کوین را متوقف کنند. شایان ذکر است که پاول دورف، مدیرعامل تلگرام، هنوز در فرانسه دستگیر است. این موضوع باعث کاهش چشمگیر قیمت TON و سایر ارزهای این شبکه شده‌ است.

شایان ذکر است تلگرام و شبکه تون علی‌رغم اینکه معمولا با یکدیگر شناخته می‌شوند؛ نهادهای جداگانه‌ای هستند. گقتنی است که پیش از این اختلال، TON برخلاف سایر ارزهای دیجیتال مشهور ۴ درصد رشد کرده بود.

کد خبر: ۳۰۱٬۵۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha