امارات خواستار دسترسی به پاول دورف شد؛ خدمات کنسولی باید فوراً در اختیار او قرار بگیرد

امارات خواستار دسترسی به پاول دورف شد؛ خدمات کنسولی باید فوراً در اختیار او قرار بگیرد

امارات متحده از مقامات فرانسوی خواست با «پاول دورف»، بنیان‌گذار تلگرام، که شهروند این کشور عربی است، ارتباط برقرار کند. این وزارتخانه در بیانیه‌ای گفته این کشور از نزدیک پرونده دورف را دنبال میکند.

به گزارش بازار، پس از دستگیری پاول دورف، سفارت روسیه در فرانسه نیز خواستار ارتباط با دورف شده بود. دورف در سن‌پترزبورگ به دنیا آمده و تا ۲۰۱۳ نیز در روسیه زندگی می‌کرد. از سویی، دورف شهروندی فرانسه و امارات را هم دارد. براساس گزارش بلومبرگ، امارات خواستار ارتباط با پاول دورف شده و گفته است کلیه خدمات کنسولی لازم باید فوراً به او ارائه شود.

دسترسی کنسولی امارات به پاول دورف

پاول دورف در دبی زندگی می‌کند و تلگرام نیز که حدود ۹۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد، آن‌جا مستقر است. دولت امارات متحده عربی در سال‌های اخیر دریافت اقامت طولانی‌مدت برای خارجی‌ها آسان‌تر کرده و به تعداد کمی از انسان‌هایی که پروفایل خاص دارند یا ثروتمندند، شهروندی اعطا کرده است.

پاول دورف احتمالاً به اتهام اینکه تلگرام در مبارزه با جرم‌وجنایت به‌درستی عمل نکرده، در فرانسه بازداشت شده است. براساس گزارش‌ها، به نظر می‌رسد پاول دورف از کمک به مقامات برای شنود قانونی مظنونان در تلگرام خودداری کرده و در مواردی از فروش مواد مخدر و سوءاستفاده جنسی از کودکان حمایت کرده است.

رئیس‌جمهور فرانسه نیز به بازداشت پاول دورف واکنش نشان داده و گفته است اجرای قانون به نظام حقوقی فرانسه وابسته است که استقلال کامل دارد. او گفت بازداشت مدیرعامل تلگرام در خاک فرانسه بخشی از تحقیقات قضایی دنباله‌دار است؛ این تصمیم سیاسی نبوده و به قاضی‌ بستگی دارد که چه حکمی صادر کند.

کد خبر: ۳۰۱٬۴۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha