۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۳
افشای بازدید دوروف از مرکز امنیت سایبریِ باکو

افشای بازدید دوروف از مرکز امنیت سایبریِ باکو

در شرایطی که بسیاری از رسانه‌ها تصاویر طبیعت‌گردیِ دوروف، مؤسس تلگرام در سفر به جمهوری آذربایجان را منتشر می‌کنند، او در سفر به این کشور از مرکز امنیت سایبریِ باکو بازدید کرده است.

به گزارش بازار، برخی منابع رسانه ای مدعی شده اند که پاول دوروف در سفر اخیر خود به جمهوری آذربایجان از مرکز امنیت سایبریِ باکو بازدید کرده است. این مرکز ماه مارس پارسال با همکاریِ رژیم صهیونیستی و وزارت توسعهٔ دیجیتال جمهوری آذربایجان تأسیس شد. نبی‌اف، وزیر توسعهٔ دیجیتال جمهوری آذربایجان بهمن سال ۱۴۰۰ از برنامه‌ریزیِ باکو برای جلوگیری از رسیدن امواج شبکه‌های تلویزیونی و رادیوییِ ایران به این کشور خبر داده بود.

در مراسم افتتاح مرکز امنیت سایبریِ باکو در فروردین سال ۱۴۰۲ نقی‌اف، رئیس سازمان امنیت دولتیِ جمهوری آذربایجان، وزیر توسعهٔ دیجیتال این کشور، وزیر خارجهٔ سابق رژیم صهیونیستی و نمایندهٔ مؤسسهٔ فناوریِ «تخنیون» رژیم صهیونیستی، معاون اجراییِ رئیس رژیم صهیونیستی و مدیرعامل مرکز «تخنیون» و نمایندگان سفارت اسرائیل شرکت داشتند.

«تخنیون» یا «مؤسسهٔ فناوریِ اسرائیل» که سال ۱۹۱۲ یعنی ۳۵ سال قبل‌از شکل‌گیریِ اسرائیل تأسیس شده، قدیمی‌ترین دانشگاه این رژیم است که برای تأمین نیازهای نظامی سازمان ملی هگانا که برای تاسیس اسرائیل تلاش می‌کرد و همچنین تهیهٔ وسایلی که برای ادامهٔ مبارزه ضروری بود، راه‌حل‌های علمی ارائه می‌داد. دانشکدهٔ علوم کامپیوتر این دانشگاه تحقیقاتی معمولا بین ۲۰ دانشکدهٔ کامیپیوتر برتر جهان قرار دارد.

کد خبر: ۳۰۱٬۳۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha