۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۶
کسب سه گواهی برنامه کیفیت و ایمنی آب در شهرهای استان زنجان
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان خبر داد:

کسب سه گواهی برنامه کیفیت و ایمنی آب در شهرهای استان زنجان

زنجان- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: گواهینامه استانی برنامه کیفیت و ایمنی آب در شهرهای قیدار و زرین آباد و روستای دیزج آباد در شهرستان زنجان صادر شد.

به گزارش بازار و به نقل از شرکت آب و فاضلاب زنجان،علی محمد نادرخانی، با اشاره به اجرای بند هفتم سند راهبردی ملی بهبود کیفیت آب شرب، مصوب هیئت وزیران، گفت: اجرای برنامه ایمنی آب در شرکت آبفای زنجان با ابلاغ شرکت مهندسی آبفای کشور جهت اجرای برنامه ایمنی آب در ۲ شهر و یک روستای استان آغاز شد.

وی ابراز کرد: در این طرح با تشکیل تیم تخصصی منسجم متشکل از سازمان‌های مسئول و تاثیرگذار در کمیت و کیفیت آب، ۱۰ گام کامل برنامه ایمنی آب بر اساس مدیریت ریسک اجرا شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: به دنبال خوداظهاری کمیته فنی برنامه ایمنی آب استان و ممیزی و راستی آزمایی کمیته ممیزی شرکت مهندسی آبفای کشور، شرکت آبفای زنجان در اجرای برنامه ایمنی آب در سه سامانه تامین آب آشامیدنی شهرهای قیدار و زرین آباد و روستای دیزج آباد با کسب امتیاز لازم مورد پذیرش قرار گرفت و موفق به دریافت گواهی استانی برنامه ایمنی آب از سوی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و رئیس مرکز بهداشت استان زنجان شد.

نادرخانی تاکید کرد: با اجرای این برنامه، اقدامات شاخصی نظیر تهیه نقشه‌های جانمایی کلیه مخاطرات ناشی از فعالیت‌های کشاورزی، شهری، بهداشتی، صنعتی و نفتی از حوضه آبریز تا نقطه مصرف به انجام رسید و علاوه بر این، برنامه‌های بهبود و ارتقا و پایش اقدامات کنترلی موجود در راستای کاهش این مخاطرات انجام شد.

وی گفت: با توجه به چشم انداز شرکت آب و فاضلاب استان زنجان جهت پیشبرد برنامه در راستای اجرایی کردن در کل استان و تضمین کیفیت آب شرب تأمین شده، این برنامه در ۲ شهر و یک روستای دیگر استان نیز طی سال جاری اجرایی خواهد شد و این طرح با هدف تضمین کیفیت آب از حوضه آبزیر تا نقطه مصرف به عنوان یک سیاست راهبردی انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آبفای استان زنجان با بیان اینکه موثرترین روش جهت تضمین کیفیت یک سیستم تامین آب آشامیدنی، استفاده از راهکار ارزیابی جامع ریسک و مدیریت آن است، افزود: این روش تمام مراحل تامین آب از حوضه آبریز تا مصرف کننده را شامل می‌شود.

کد خبر: ۳۰۱٬۳۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha