۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۸
اذعان روزنامه تلگراف به شکست آمریکا مقابل نیروهای مسلح یمن

اذعان روزنامه تلگراف به شکست آمریکا مقابل نیروهای مسلح یمن

روزنامه انگلیسی تلگراف در گزارشی با اشاره به حمله سهمگین به یک کشتی یونانی در دریای سرخ، نوشت که ائتلاف آمریکایی_انگلیسی توان مقابله با این حملات را ندارد.

به گزارش بازار، روزنامه تلگراف نوشت که ائتلاف آمریکا برای مقابله با عملیات‌های ارتش یمن نه تنها موفق نبوده، بلکه این عملیات‌ها شدت یافته است.در این گزارش آمده است: عملیات‌های یمنی‌ها در تعداد و تنوع شکل تصاعدی به خود گرفته است؛ از جمله عملیات‌هایی که با پهپادها، موشک‌های کروز و بالستیک انجام می‌گیرد و همچنین عملیات کنترل کشتی‌ها نیز وجود دارد.

تلگراف افزود: نقش و حضور آمریکا و انگلیس در منطقه کاهش یافته است.این روزنامه تاکید کرد که ائتلاف آمریکایی موسوم به «نگهبانان سعادت» دیگر حضور و بروزی در دریای سرخ ندارد و تنها کشتی‌های آسپیدس (عنوان مأموریت اتحادیه اروپا برای حفاظت از کشتی‌های باری در دریای سرخ) حضور دارند که آن‌ها نیز با مشکل پشتیبانی مواجه هستند.

به نوشته این روزنامه، مقامات سعودی بارها به آمریکایی‌ها گفته بودند که حملات هوایی برای جلوگیری از عملیات‌های حوثی‌ها بی فایده است و به «شلیک دود» شباهت دارد.ت

لگراف افزود: این سخن سعودی‌ها اکنون به اثبات رسیده است.تلگراف در خصوص کشتی سونیون نیز نوشت که تصمیم شرکت دلتا تانکرز برای عبور از دریای سرخ علی‌رغم اینکه کشتی‌های این شرکت تاکنون دو مرتبه مورد هدف قرار گرفته‌اند، احمقانه بود.

نیروهای مسلح یمن شامگاه شنبه تصاویر لحظه هدف‌گیری نفتکش یونانی SOUNION در دریای سرخ را منتشر کردند.

به نوشته وبگاه المسیره، شرکت مالک این کشتی علی‌رغم هشدارهای صنعاء و از آن‌جایی که دو مرتبه نیز پیش از این کشتی‌های این شرکت مورد هدف قرار گرفته بود، اما همچنان به ارسال سوخت برای رژیم صهیونیستی اصرار داشت که این بار به شدت مورد اصابت قرار گرفت. ب️ه گفته منابع یمنی این کشتی در حال غرق شدن است.

ائتلاف آمریکایی-انگلیسی در ۲۸ آذر ماه ۱۴۰۲ برای مقابله با عملیات‌های ارتش یمن و شکست محاصره دریایی رژیم اسرائیل تشکیل شد؛ هر چند بر روی کاغذ ۱۰ کشور به عضویت این ائتلاف در آمدند، اما در عمل تنها انگلیس و آمریکا در حملات مشارکت دارند.

با این حال ادامه حملات هوایی ائتلاف آمریکایی-انگلیسی به یمن در حالی است که این حملات همچنان ناکام از توقف عملیات‌های ارتش یمن است.

در این راستا پایگاه خبری آکسیوس نیز چندی پیش به نقل از یک گزارش اطلاعاتی آمریکایی خبر داد که واشنگتن و همپیمانانش در توقف حملات جنبش انصارالله در دریای سرخ و خلیج عدن با شکست مواجه شده‌اند.

در این گزارش آمده بود که به دلیل حملات انصارالله یمن، منافع ۶۵ کشور با ضرر مواجه شده و ۲۹ شرکت حمل و نقل دریایی و انرژی بزرگ، مسیر حرکت کشتی‌های خود را تغییر داده‌اند.

آکسیوس در ادامه گزارش خود به نقل از این گزارش اطلاعاتی آورد: «از نیمه فوریه گذشته تا کنون،‌ میانگین عبور کشتی‌های حمل و نقل از دریای سرخ تا ۹۰ درصد کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش، نیروی دریایی آمریکا تا الان یک میلیارد دلار برای مقابله با پهپادها و موشک‌های جنبش انصارالله هزینه کرده است.

کد خبر: ۳۰۱٬۱۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha