۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۹
صادرات بیش از ۹۰ میلیون دلاری کفش در سال ۱۴۰۲
رئیس اتحادیه صنف کفاشان دستدوز تهران خبر داد؛

صادرات بیش از ۹۰ میلیون دلاری کفش در سال ۱۴۰۲

رئیس اتحادیه صنف کفاشان دستدوز تهران با اشاره به صادرات بیش از ۹۰ میلیون دلار کفش در سال ۱۴۰۲، از تولید سالیانه ۲۵۰ میلیون جفت کفش چرم خبر داد.

به گزارش بازار، رسول شجری در خصوص وضعیت تولید و صادرات صنعت چرم کشور گفت: هم اکنون شاهد تحول بزرگی در صنعت کفش هستیم و این چند دوره برگزاری نمایشگاه امپکس بیانگر رشد این صنعت بوده است.

او ادامه داد: در حالی که پیش از این در این صنعت برای تهیه مواد اولیه وابسته بودیم، اکنون در برخی موارد به صادرکننده تبدیل شدیم. حتی این اتفاق موجب شده به صرفه جویی ارزی خوبی دست پیدا کنیم.

رئیس ستاد ملی امپکس با اشاره به افزایش صادرات کیف و کفش چرم در چند سال اخیر افزود: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۹۰ میلیون دلار صادرات کفش داشتیم و پیش بینی ما این است در ۶ ماهه نخست ۱۴۰۳ نیز صادرات افزایش چشمگیری داشته باشد.

وی تصریح کرد: کیف نیز خریداران بسیاری دارد و در صادرات رشد خوبی داشته، اما در این زمینه بیشتر به نیاز داخلی توجه شده است.

رئیس اتحادیه صنف کفاشان دستدوز تهران تاکید کرد: در حال حاضر ظرفیت صنعت کفش تولید ۲۵۰ میلیون جفت کفش است، اما ما شرایط و امکان تولید ۴۰۰ میلیون جفت کفش را هم داریم و تلاش ما این است که صادرات کیف و کفش چرم را افزایش دهیم.

گفتنی است ایران با تولید سالیانه ۲۵۰ میلیون جفت کفش یازدهمین تولیدکننده چرم در صنعت جهان است که بازار بین المللی را به خود جلب کرده است.

کد خبر: ۳۰۱٬۰۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha