۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۵
تولیدکنندگان، ارتقا ایمنی در تولید کیفی را در اولویت قرار دهند
رئیس سازمان ملی استاندارد:

تولیدکنندگان، ارتقا ایمنی در تولید کیفی را در اولویت قرار دهند

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، با بیان اینکه همه دستگاه‌های دخیل در امر تولید باید برای کمک به جهش تولید کیفی اهتمام داشته باشند، گفت: تولیدکنندگان در مسیر تولید نیازمند فضایی امن، آرام و پایدارند.

به گزارش بازار، از سازمان استاندارد، مهدی اسلام‌پناه امروز شنبه سوم شهریور ماه در جلسه اعضای انجمن صنعت تولیدکنندگان موتورسیکلت ایران، با اشاره به دغدغه ایمنی راکبان موتورسیکلت تأکید کرد: رعایت ایمنی در تولید کمک می‌کند تا مصرف‌کنندگان در کنار رعایت قوانین و مقررات با اطمینان از موتورسیکلت استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در حوادث و تصادفات موتورسیکلت عوامل مختلف از جمله مدیریت مسیرهای پرتردد و غیره، تاثیرگذار بوده اذعان داشت: در حالی که در حوادث سهمی نیز متوجه کیفیت موتورسیکلت است. اما باید نسبت به همین سهم اندک برای ارتقا و کیفیت موتورسیکلت‌ها تلاش ویژه کنیم.

دبیر شورای‌عالی استاندارد، افزایش توان داخلی‌سازی در صنعت موتورسیکلت را ضروری دانست و اظهار داشت: در این صنعت به هر میزان عمق داخلی‌سازی را افزایش دهیم به اقتصاد تولید و زنجیره تامین کمک کرده‌ایم.

اسلام‌پناه توسعه زنجیره دانشی و تکنولوژیکی صنعت قطعه‌سازی را مزیت تولید در کشور دانست و افزود: با توجه به پیشرفت صنعت قطعه‌سازی باید بتوانیم در لایه‌های تولید از قطعات داخلی و بومی استفاده کنیم و میزان عمق داخلی‌سازی محصولات نهایی را افزایش دهیم.

وی در این جمع موافقت خود را با تولید موتورسیکلت برقی اعلام کرد و اظهار داشت: موتورسیکلت با پیشرانه برقی مشروط به رعایت همه ابعاد در حال حاضر یک راه‌حل کاملاً قابل اعتماد و منطقی است که می‌تواند آینده روشنی را برای صنعت مربوطه ترسیم کند.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران حرکت به سمت پیشرانه برقی در صنعت موتورسیکلت را نیازمند حکمرانی دقیق و استفاده از سیاست‌های مشوقی در فرآیند تولید کیفی دانست.

اعضای انجمن صنعت تولیدکنندگان موتورسیکلت ایران در این دیدار خواستار حمایت سازمان ملی استاندارد ایران در خصوص تاخیر در شماره‌گذاری موتورسیکلت‌ها از سوی پلیس راهور با وجود کنترل و تایید کیفی سازمان ملی استاندارد ایران شدند. این اعضا همچنین خواستار استمهال یکی الزامات استاندارد به‌عنوان ترمز ABS در موتورهای با حجم کمتر از ۲۵۰ سی‌سی شدند.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران موافقت خود را منوط انجام بررسی فنی و تحقیقات تخصصی در این زمینه در بازه زمانی ۱۰ روزه وفق ضوابط قانونی کرد.

اسلام‌پناه با درخواست این اعضا برای افزایش اعتبار گواهی انطباق (COP) صنعت موتورسیکلت به ۶ ماه با نظارت‌های متقن و فنی مستمر موافقت کرد.

کد خبر: ۳۰۱٬۰۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha