۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۶
مرز خسروی دائمی می شود| پیش بینی تردد حدود ۹۵۰هزار زائر ازاین مرز
وزیر کشور:

مرز خسروی دائمی می شود| پیش بینی تردد حدود ۹۵۰هزار زائر ازاین مرز

وزیر کشور گفت: قرار شد با توجه به زیرساخت‌هایی که فراهم شده که مرز خسروی به طور دائمی میزبان کاروان‌های حج و زیارت برای زیارت عتبات در طول سال باشد.

به گزارش بازار، اسکندر مؤمنی صبح جمعه در حاشیه بازدید از مرز خسروی در گفت وگو با رسانه‌ها با اشاره اینکه آمده‌ام تا یک خدا قوت به همه دست‌اندرکاران بگویم، اظهار کرد: خوشبختانه با برنامه‌ریزی خوبی که ستاد قرارگاه اربعین استان کرمانشاه اعم از استاندار محترم، نیروی انتظامی، سپاه و همه بخش‌ها و همچنین نمایندگان تسهیلات خوبی فراهم شده است.

وی با بیان اینکه دو سه سال گذشته که مرز خسروی باز شد کمک بسیار خوبی به تردد زائران شد، گفت: تردد در این مرز از سال گذشته به صورت شبانه‌روزی بوده است.

وزیر کشور با اشاره به اینکه حدود ۱۵ درصد مجموعه ترددهای کل کشور از مرز خسروی انجام شده است، ادامه داد: تسهیلات و زیرساخت‌های خوبی فراهم شد ما مشکل خاصی در نظم و انضباط نداشتیم و زائرین عزیز همکاری بسیار خوبی داشتند.

وی با بیان اینکه در مجموع گزارشی که دادن حدود ۴۵۰ هزار نفر زائر از این مرز عبور کردند، اضافه کرد: حدود ۲۰۰ هزار نفر برگشتند پیش‌بینی می‌شه که مجموعه تردد از مرز در واقع خسروی به حدود ۹۰۰ تا ۹۵۰ هزار نفر برسد

وزیر کشور اضافه کرد: برنامه‌ریزی صورت گرفت و قرار شد که این مرز به طور دائمی با توجه به زیرساخت‌هایی که فراهم شده کاروان‌های حج و زیارت برای زیارت عتبات در طول سال هم از این مرز استفاده کنند.

وی با بیان اینکه مردم نگرانی برای پارکینگ در این مرز نداشته باشند، ادامه داد: هم نظم و انضباط هم ایمنی و امنیت پارکینگ‌ها تصویر در عبور و مرور در انضباط بخشی عبور مرور الحمدالله علیرغم اینکه دو سه ساله این مرز بازگشایی شده ولی واقعاً رضایت‌بخش است.

کد خبر: ۳۰۰٬۹۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha