۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۰
افت ۱۸.۷درصدی تولید فولاد ایران به دلیل قطعی برق|​ برزیل جایگاه ایران را تصاحب کرد

افت ۱۸.۷درصدی تولید فولاد ایران به دلیل قطعی برق|​ برزیل جایگاه ایران را تصاحب کرد

بنا بر آخرین آمار انجمن جهانی فولاد تولید فولاد ایران در ژوئیه سال ۲۰۲۴ نسبت به ژوئیه سال ۲۰۲۳، ۱۸.۷درصد کاهش داشت، محتمل‌ترین دلیل این کاهش قطعی برق واحدهای فولادی در تابستان است.

به گزارش بازار، انجمن جهانی فولاد آخرین آمار تولید جهانی فولاد را منتشر کرده است. بنا بر این آمار در هفت ماهه نخست سال ۲۰۲۴ میلادی (ماه‌های ژانویه تا ژوئیه) یک میلیارد و ۱۰۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تن فولاد در جهان تولید شد و این حجم از تولید نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۳، ۰.۷درصد کاهش داشت.

تولید جهانی فولاد در ماه ژوئیه سال ۲۰۲۴، ۱۵۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن بود و نسبت به ژوئیه ۲۰۲۳، ۴.۷درصد افت داشت.

در هفت ماهه ابتدایی ۲۰۲۴ تولید فولاد ایران به ۱۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تن رسید و تولید آن نسبت به هفت ماهه ۲۰۲۳، ۲.۹درصد رشد داشت با این حال فولادسازان ایرانی ژوئیه ۲۰۲۴ (۱۱ تیر تا ۱۰ مرداد ۱۴۰۳) را با افت ۱۸.۷درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۳ سپری کردند و تولید آنها در این بازه زمانی یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن بود. محتمل‌ترین دلیل افت تولید در ژوئیه قطعی برق واحدهای فولادی با اوج‌گیری گرمای تابستان است.

افت تولید ماه ژوئیه همچنین سبب شد ایران در ماه هفتم سال ۲۰۲۴ نتواند همچون ماه‌های گذشته در تولید فولاد از برزیل سبقت بگیرد و بار دیگر به جایگاه دهمین تولیدکننده بزرگ فولاد جهان بازگشت و جایگاه نهم را به برزیل واگذار کرد. تولید هر یک از کشورهای برزیل، ترکیه و آلمان در این ماه به تفکیک ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تن بود.

بنا بر آمار انجمن جهانی فولاد، چین در جایگاه بزرگ‌ترین فولادساز جهان هفت ماهه ابتدایی ۲۰۲۴ را با تولید ۶۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن و ماه ژوئیه را با تولید ۸۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تن پشت سر گذاشت. تولید این کشور در هفت ماهه امسال نسبت به هفت ماهه سال گذشته ۲.۲ کاهش داشت و در ژوئیه امسال نسبت به ژوئیه سال گذشته ۹درصد کمتر بود.

کد خبر: ۳۰۰٬۹۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha