۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۳
پردیس فناوری های نوین سمنان راه اندازی شد | آغاز فرایند ساخت ۴ خودروی برقی
گزارش بازار؛

پردیس فناوری های نوین سمنان راه اندازی شد | آغاز فرایند ساخت ۴ خودروی برقی

سمنان- پردیس فناوری های نوین کاوش در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان با حضور جمعی از مسئولان استان سمنان به بهره برداری رسید.

بازار، گروه استان ها: همزمان با صبح جمعه و مقارن با ایام هفته دولت پردیس فناوری های نوین کاوش پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان با حضور استاندار سمنان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی به بهره برداری رسید.

پردیس فناوری های نوین کاوش پارک علم و فناوری بزرگترین پردیس فناوری استان سمنان محسوب می شود و در زیربنایی به مساحت چهار هزار و ۱۰۰ متر مربع در دانشگاه سمنان ساخته و امروز به بهره برداری رسیده است.

استقرار آزمایشگاه های تخصصی

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان در گفتگو با خبرنگار بازار، در جریان افتتاح این طرح فناورانه بیان کرد: پردیس فناوری های نوین کاوش پارک علم و فناوری بزرگترین پردیس فناوری استان سمنان محسوب می شود که با اعتبار مجموع ۱۶۵ میلیارد تومان به مرحله بهره برداری می رسد.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان: ۸۸ شرکت می توانند در این پردیس حضور یابند

داوود مداح با بیان اینکه این پردیس دارای شش آزمایشگاه تخصصی است، ابراز کرد: مرکز نوآوری حوزه طراحی خودرو یکی از مهمترین بخش های این پردیس فناوری است که در مجموعه دانشگاه سمنان در کنار فناوری نفت خدمات خوبی را به کشور ارائه خواهد کرد.

وی با بیان اینکه فناوری سخت افزاری خودرو از دیگر بخش هایی است که در قالب این پردیس اجرایی خواهد شد، تاکید کرد: با تلاش متخصصان داخلی به زودی شاهد رونمایی از چهار خودروی برقی خواهیم بود.

پردیس فناوری های نوین سمنان راه اندازی شد | آغاز فرایند ساخت ۴ خودروی برقی

امکان استقرار شرکت های دانش بنیان

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان با بیان اینکه هزینه عمرانی ساختمان این مجموعه ۱۳۲ میلیارد تومان بوده است، گفت: این پردیس فضای استقرار شرکت های دانش بنیان را نیز در درون خود جای داده است.

مداح با بیان اینکه ۸۸ شرکت می توانند در این پردیس حضور یابند، گفت: آزمایشگاه پردیس کاوش نیز با تجهیزات به روز راه اندازی شده است، بیان داشت: ۳۲ میلیارد تومان تاکنون برای این آزمایشگاه هزینه شده است.

استاندار: دستگاه های اجرایی سمنان خود را مکلف به حمایت از پارک های علم و فناوری و مجموعه شرکت های دانش بنیان می دانند

وی با بیان اینکه آزمایشگاه تخصصی سنگ های مخزن با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان از دیگر بخش های این طرح است، گفت: آزمایشگاه تخصصی سیالات مخزن با اعتبار هفت میلیارد تومان و آزمایشگاه تخصصی سیمان و سیال خفاری با اعتبار دو میلیارد تومان در کنار آزمایشگاه سنگ شناسی با اعتبار یک میلیارد تومان از دیگر امکاناتی است که در این پردیس ساخته شده است.

اهمیت دانش بنیان ها

همزمان با صبح جمعه اما مسئولان مهمان این پردیس بودند تا آیین رسمی افتتاحیه پردیس کاوش سمنان را در زمینه فناوری، برگزار کنند استاندار سمنان در این مراسم و در سخنانی کوتاه گفت: محور توسعه در اهم بخش ها مانند مقوله اقتصاد، علم، فرهنگ، جامعه و ... امروزه شرکت های دانش بنیان محسوب می شوند و این نشان دهنده اهمیت این دست شرکت ها است.

سید محمد رضا هاشمی با بیان اینکه شاهد رشد بسیار مطلوبی در حوزه توسعه شرکت های دانش بنیان طی دولت سیزدهم بودیم، بیان کرد: حلقه اتصال بین بخش خصوصی و علم و دانشگاه در راستای تحقق رشد اقتصادی، شرکت های دانش بنیان هستند و لذا بهره مندی از خدمات این شرکت ها در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه ما مسئولان و دستگاه های اجرایی سمنان خود را مکلف به حمایت از پارک های علم و فناوری و مجموعه شرکت های دانش بنیان می دانیم، افزود: بسته های تشویقی و حمایتی از شرکت های دانش بنیان در سراسر استان ارائه شده است.

پردیس فناوری های نوین سمنان راه اندازی شد | آغاز فرایند ساخت ۴ خودروی برقی

ایجاد ثروت از دانش

حسن سعدالدین رئیس دانشگاه سمنان نیز در سخنانی کوتاه ضمن اشاره به ایجاد پردیس کاوش و تحولات خوبی که در عرصه فناوری برجای خواهد گذاشت، تاکید کرد: پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان باعث شده تا اعضای هیات علمی، اساتید و دانشجویان بتوانند یافته های علمی را در قلب واحدهای فناور و صنعتی به محصول و ثروت تبدیل کنند.

رئیس دانشگاه سمنان: اعتبارات این پردیس در دور دوم سفر رئیس جمهور شهید به استان سمنان تخصیص یافته است

وی درباره ویژگی های پردیس کاوش توضیح داد: پردیس فناوری های نوین کاوش یکی از مراکز حلقه های تبدیل علم به ثروت و محصولات صنعتی است که در حوزه های نفت و فناوری اطلاعات فعالیت خواهد داشت که فاز اول آن امروز به بهره برداری رسید.

سعدالدین با بیان اینکه اعتبارات این پردیس در دور دوم سفر رئیس جمهور شهید به استان سمنان تخصیص یافته است، تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم به زودی شاهد تحولات خوبی از سوی پارک علم و فناوری کاوش در سمنان و کشورمان باشیم.

افتتاح فاز اول پردیس فناوری های نوین کاوش پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان امروز در حالی مقارن با هفته دولت در سمنان برگزار شد که در این مراسم فرماندار شهرستان سمنان، جمعی از مدیران کل ستادی و اجرایی استان، جانشین فرماندهی انتظامی استان، مدیران دستگاههای اجرایی شهرستان سمنان نیز حضور داشتند.

کد خبر: ۳۰۰٬۹۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha