۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۲
۸طرح گردشگری در استان سمنان افتتاح می شود | برپایی ۴۳ بازارچه صنایع دستی
در هفته دولت؛

۸طرح گردشگری در استان سمنان افتتاح می شود | برپایی ۴۳ بازارچه صنایع دستی

سمنان- سرپرست میراث فرهنگی و گردشگری استان سمنان گفت: هشت طرح گردشگری در این استان به مناسبت هفته دولت افتتاح خواهد شد.

به گزارش خبرنگار بازار، بهمن اخلاقی بعد از ظهر چهارشنبه در نشست خبری با حضور رسانه ها در یک مجموعه گردشگری در سمنان بیان کرد: به مناسبت هفته دولت هشت طرح گردشگری در استان سمنان به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه این طرح ها شامل شش بومگردی و دو اقامتگاه بین راهی است، افزود: رونمایی از نخستین کتاب آلبوم صنایع‌دستی سمنان دیگر برنامه محوری اداره کل میراث فرهنگی طی هفته دولت سال جاری خواهد بود.

سرپرست میراث فرهنگی استان سمنان با بیان اینکه ۳۳ طرح گردشگری نیز در استان در دست اجرا است، تاکید کرد: یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برای این طرح ها سرمایه گذاری در استان صورت گرفته است.

اخلاقی با بیان اینکه این طرح ها در صورت اجرا می توانند برای هزار و ۵۰۰ نفر شغل ایجاد کنند، گفت: ۴۹۰ تخت گردشگری و اسکان با اجرای این طرح ها به ظرفیت گردشگر پذیری این استان افزوده خواهد شد که ظرفیت خوبی برای گردشگری استان محسوب می شود.

وی با بیان اینکه تهیه سند گردشگری دیگر اقدامی است که از سال گذشته در دستور کار میراث فرهنگی استان سمنان قرار دارد، افزود: برای این طرح ۲۲۹ میلیارد تومان تاکنون هزینه شده است.

سرپرست میراث فرهنگی استان سمنان با بیان اینکه در سال گذشته ۴۳ بازارچه و نمایشگاه صنایع دستی و محصولات تولیدی فعالان این حوزه در استان سمنان برگزار شده است، گفت: تامین بازار که یکی از مشکلات فعالان صنایع دستی است، در زمره اهداف برپایی این بازارچه ها بوده است.

کد خبر: ۳۰۰٬۸۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha