۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۸
فقدان زیر ساخت در صنعت میگو گلستان | تولیدات به روسیه صادر می شود
مدیرعامل شرکت میگو پروران گمیشان:

فقدان زیر ساخت در صنعت میگو گلستان | تولیدات به روسیه صادر می شود

گرگان- مدیر عامل شرکت میگو پروران گمیشان گفت: وضعیت صنعت میگو به دلیل فقدان زیرساخت ها و از طرفی مباحث طبیعی و اقلیمی خوب نیست و اگر بگویم فاجعه بار است شاید اقرار نباشد.

به گزارش بازار، آرش قدمی در ششمین جلسه کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی گرگان، اظهار کرد: وضعیت صنعت میگو به دلیل فقدان زیرساخت ها و از طرفی مباحث طبیعی و اقلیمی خوب نیست و اگر بگویم فاجعه بار است شاید اقرار نباشد.

مدیر عامل شرکت میگو پروران گمیشان افزود: برای توسعه این صنعت دو مصوبه در سفر استانی رئیس جمهور شهید به استان در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۲ داشتیم که از بزرگترین پروژه های زیرساختی استان بوده و می توان گفت با شهادت رئیس جمهور، مصوبه ها هم شهید شد.

وی تاکید کرد: هیچ کدام از این مصوبه ها حتی یک ریال محقق نشده و این مصوبه ها که از پروژه های زیر ساختی مهمی بود هم می توانست صنعت میگو را توسعه دهد و هم فاز چهار هزار هکتاری گمیشان را پایدار کند که متاسفانه این شرایط را دیگر نداریم.

مدیرعامل شرکت میگو پروران گمیشان افزود: مجری طرح شرکت شهرک های کشاورزی در سال ۱۴۰۰ به دلیل تخلف این شرکت تن به کار نداد و دیگری مصوبه تامین برق توسط مجری طرح شرکت برق منطقه ای مازنداران و گلستان است که تا امروز نیز ایشان نیامده است.

وی با بیان اینکه اخیرا یک تفاهم همکاری بین استاندار گلستان و برق منطقه ای مازندارن منعقد شده که به موجب آن برق از نیروگاه های علی آباد به شهرک صنعتی هزار هکتاری اترک انجام شود، متذکر شد: در حالی که در این شهرک صنعتی هنوز هیچ اقدامی انجام نشده اینجا آقای استاندار مدیرعامل برق منطقه ای را می خواهد و برای شهرکی که هنوز هیچ واحد صنعتی و تولیدی مستقری در آن وجود ندارد، تفاهم نامه امضاء می کنند؛ اما برای سایت گمیشان که یک سایت زنده است و نیازمند انرژی برق است چندین بار پیگیری که با برق منطقه ای مازنداران داشتیم هیچ پاسخی به ما ندادند.

وی در ادامه افزود: توسعه صادرات به ویژه کد صادراتی کشور روسیه برای صنعت میگو گلستان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و این سومین سالی است که عمده محصول تولیدی گمیشان به روسیه صادر می شود اما سه مرکز فراوری میگو که کد آی آر به روسیه دارند به دلیل اینکه ریجستر نشده نمی توانند به صورت مستقیم این کار را انجام دهند.

مدیر عامل شرکت میگو پروران گمیشان یادآور شد: واسطه گرها میگوی گلستان را زیر قیمت خریداری و در جنوب به شرکت های که کد ریجستری تحویل می دهند و با عوض کردن لیبل میگو گلستان را از جنوب به روسیه صادر میکنند.

قدمی تاکید کرد: در این گردش مالی گلستان هیچ سهمی ندارد و با فروش میگو زیر قیمت پروش دهندگان گلستانی ضرر زیادی را متحمل می شوند.

کد خبر: ۳۰۰٬۷۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha