۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۷
تجهیز راه آهن اینچه برون کار سختی نیست| بارها برای حل مسائل آن با مسئولان بحث کردیم
رئیس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی گرگان:

تجهیز راه آهن اینچه برون کار سختی نیست| بارها برای حل مسائل آن با مسئولان بحث کردیم

گرگان- رئیس کمیسیون صادرات اتاق گرگان گفت: اینچه برون یک منطقه مهم و استراتژیک است که برای توسعه صادرات نیازمند حل مشکلات راه آهن این منطقه با کمک بخش دولتی و خصوصی هستیم.

به گزارش خبرنگار بازار، سعید صفوی ظهر چهارشنبه در ششمین جلسه کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی گرگان که به منظور بررسی ظرفیت های راه آهن اینچه برون در محور کوریدور شمال- جنوب و شرق برگزار شد، اظهار کرد: از سال ۹۷ مشکلات در حوزه راه آهن اینچه برون وجود داشته که برخی حل شده اما بیشتر این معضلات همچنان باقی مانده است.

رئیس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی گرگان با بیان اینکه کشورهای دیگر امکانات و تجهیزات لازم را برای بازرگانان و بخش خصوصی فراهم می کنند، یادآور شد: تجهیز راه آهن اینچه برون کار سختی نیست و با توجه به اینکه این منطقه از اهمیت استراتژیک و مهمی برخوردار است برای توسعه آن باید بخش دولتی به کمک بخش خصوصی بیاید.

وی با تاکید بر این مساله که اینچه برون دروازه کشور چین است، افزود: بارها با مسئولان دولتی در خصوص اینچه برون بحث کردیم و به دنبال این بودیم که این منطقه پیشرفت کند.

صفوی بیان کرد: در جلسه ای که با بخش خصوصی کشور چین داشتیم متوجه شدیم که تمرکز آنها بیشتر بر این است که صادرات از منطقه سرخس انجام شود و بنده تلاش کردم تا این افراد را متقاعد کنم که تبادلات از راه آهن اینچه برون انجام شود.

رئیس کمیسیون صادرات اتاق گرگان با بیان اینکه کشور چین در حوزه بازرگانی بسیار حرفه ای و تخصصی عمل می کند، گفت: امیدوارم بتوانیم مجددا بازرگانی از راه آهن اینچه برون را عملیاتی کنیم زیرا برای چینی ها راه اندازی منطقه آزاد اینچه برون بسیار اهمیت دارد.

کد خبر: ۳۰۰٬۷۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha