۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۴
بررسی شایعه ورود گری گنسلر به وزارت خزانه‌داری آمریکا؛ جنگ ارزهای دیجیتال ادامه دارد؟

بررسی شایعه ورود گری گنسلر به وزارت خزانه‌داری آمریکا؛ جنگ ارزهای دیجیتال ادامه دارد؟

در روز قبل شایعاتی پخش شد که ادعا می‌کردند گری گنسلر (Gary Gensler)، رییس SEC، در صورت پیروزی کامالا هریس (Kamala Harris) در انتخابات آمریکا وارد وزارت خزانه‌داری این کشور می‌شود.

به گزارش بازار، دیروز نشریه‌ای به نام واشنگتن ریپورتر (Washington Reporter) گزارشی را منتشر و ادعا کرد کامالا هریس «احتمالاً در صورت پیروز شدن در انتخابات آمریکا، گری گنسلر را به عنوان وزیر خزانه‌داری خود معرفی خواهد کرد». بر اساس منابع ناشناس، این وب سایت با اطمینان اعلام کرد:

در حالی که علنا گری گنسلر تمایلی به ترک سِمت فعلی خود نشان نداده، چندین کارمند ارشد سنا به خبرنگاران واشنگتن گفته‌اند که اگر کامالا هریس در انتخابات برنده شود؛ گنسلر را به عنوان وزیر خزانه‌داری خود معرفی کند.

اگر این ادعاها درست باشد، مطمئناً بازار ارزهای دیجیتال در شرایط سختی قرار می‌گیرد. گری گنسلر طرفداران زیادی در این بازی ندارد. دلیل آن هم این است که مدام از شرکت‌های کریپتویی شکایت کرده و هرگز به طور دقیق مرز بین دارایی‌های دیجیتال با اوراق بهادار را مشخص نکرده است.

اما آیا این داستان حقیقت دارد؟ بیایید نگاهی به شواهد بیندازیم و ببینیم که این «داستان» چگونه ممکن است به وجود آمده باشد.

گری گنسلر و وزارت خزانه‌داری آمریکا

این ادعا که «چند نفر از کارکنان ارشد سنا» معتقدند گنسلر به سمت وزارت خزانه‌داری در دولت هریس می‌رسد، ممکن است درست باشد. به نظر می‌رسد که گنسلر مدت‌ها آرزوی این شغل را داشته‌ و مطمئناً واجد شرایط هم هست: او در وال استریت (بانک گلدمن ساکس) کار می‌کرد، او در دو آژانس مهم حضور داش (SEC و CFTC) و استاد دانشگاه MIT بود. پس چرا نباید به عنوان کاندیدای وزیر خزان‌ داری در نظر گرفته شود؟ در نتیجه اگر کامالا هریس رای بیاورد، اکثریت سنا را به دست آورد و سناتورهای دموکرات و جمهوری‌خواه را متقاعد کند که از نامزدی او حمایت کند؛ مطمئناً این امکان وجود دارد که گنسلر بتواند سال آینده این شغل را به دست آورد. البته بسیاری از کارشناسان هم باور دارند که این اتفاق بعید است.

با این حال داستان مذکور پر از اگر است و هر خواننده‌ای بلافاصله به آن شک می‌کند. در متن گزارش واشنگتن ریپورتر گفته‌ شده‌ است:

این شایعات آنچه را که جمهوری‌خواهان ارشد به گزارشگر گفته‌اند، تایید می‌کند.

با این حال مسئله این است که شایعات چیزی را تایید نمی‌کنند و خبری که پر از احتمالاً است، خبر موثقی نیست. همین مسئله باعث شد بسیاری از افراد خبر مذکور را نادیده بگیرند.

چه کسی پشت خبر ورود گنسلر به وزارت خزانه‌داری آمریکا بود؟

گزارش واشنگتن ریپورتر زمان جالب می‌شود که متوجه می‌شویم وب سایت آن توسط فعالان سیاسی جمهوری‌خواه راه‌اندازی شده است. با این حال اهمیت این خبر باعث شد که خیلی سریع دست به دست شده‌ و در خبرگزاری‌های مختلف منتشر شود.

با این حال به نظر می‌رسد انتشار چنین اخبار و شایعاتی تنها با اهداف سیاسی و با توجه به انتخابات آمریکا منتشر می‌شود. دونالد ترامپ به عنوان نامزد جمهوری‌خواه بارها از ارزهای دیجیتال حمایت کرده و طرفداران زیادی در این بازار به دست آورده‌ است.

هفته گذشته، دموکرات‌های دوستدار ارزهای دیجیتال هم فشار هماهنگی را انجام دادند تا بگویند می‌توان به آن‌ها در سیاست‌گذاری این بخش اعتماد کرد. برای مثال چاک شومر (Chuck Schumer)، رهبر سنا، قول داد تا قبل از پایان سال یک لایحه کریپتویی را از طریق سنا تصویب کند. به نظر می‌رسید دموکرات‌هایی که از ارزهای دیجیتال حمایت می‌کنند، ممکن است در ماه نوامبر (آبان) شانسی داشته باشند.

اما چه چیزی ممکن است مانع از رای دادن‌ فعالان بازار ارزهای دیجیتال به دموکرات‌ها شود؟ ورود گری گنسلر به وزارت خزانه‌داری! شایعه‌ای که به احتمال زیادی هر سیاست‌گذاری دوست دارد منتشر کند.

کد خبر: ۳۰۰٬۷۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha