۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
خاموشی موتورپمپ های کشاورزی به گسترش خشکیدگی خوشه های خرما دامن می زند
رئیس جهاد کشاورزی شمال کرمان:

خاموشی موتورپمپ های کشاورزی به گسترش خشکیدگی خوشه های خرما دامن می زند

کرمان- باقری، رئیس جهاد کشاورزی شمال استان کرمان با اشاره به تاثیر گرما بر عارضه خشکیدگی خوشه های خرما گفت: یکسری کارها از قبیل قطعی موتورپمپ ها به گسترش این وضعیت دامن می زند.

علی باقری در گفتگو با خبرنگار بازار در خصوص آفات کشاورزی موجود در استان کرمان اظهار کرد: یکی از آفات بسیار بد که سال گذشته با آن مواجه شدیم، «کرم برگخوار پاییزه» بود که در ارزوئیه درصد قابل توجهی از محصول را نابود کرد.

وی گفت: جهاد کشاورزی با همکاری ستاد پدافند غیرعامل استندار کرمان و اختصاص اعتبار ویژه از سوی استاندار به مقابله با این آفت پرداخت که در نتیجه آن موفق شدیم امسال گندم را برداشت کردیم.

رئیس جهاد کشاورزی استان کرمان ادامه داد: خوشبختانه با استفاده از سم پاشی و بهره گیری از روش های بیولوژیک موفق به کنترل این آفت و کاهش خسارت شده ایم.

وی بیان کرد: در حال حاضر کشت پاییزه گندم در ارزوئیه آغاز شده است و رصدهای لازم برای کنترل آفت کرم برگخوار در حال انجام است.

کشاورزان با کارشناسان جهاد کشاورزی همکاری کنند

باقری در خصوص سوسک سرخرطومی حنایی در نخلیات هم گفت: کنترل و پایش این آفت بسیار دشوار است و در این زمینه نیاز به کمک کشاورزان داریم که اجازه بدهند همکاران ما کار پایش را انجام دهند تا بتوانیم آن را کنترل کنیم.

وی با اشاره به درگیری بالای بخش هایی از شهداد و نرماشیر با آفت سوسک خرطومی حنایی گفت: پی گیری های لازم در این مناطق در حال انجام است.

رئیس جهاد کشاورزی استان کرمان در زمینه خشکیدگی خوشه های خرما اظهار کرد: این مساله از سنوات قبل وجود داشته و طرح هایی هم اجرا شده است. یکی از دلایل اصلی بروز این عارضه تغییرات اقلیمی رخ داده در کشور و استان کرمان است که در اثر آن متاسفانه دما از حد نرمال بالاتر رفته است.

وی گفت: البته یکسری کارها از قبیل قطعی موتورپمپ ها به گسترش این عارضه دامن می زند. در حال پی گیری هستیم که با طرح هایی خسارت ها را کاهش دهیم.

کد خبر: ۳۰۰٬۶۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha