۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۶
رشد ۵درصدی شاخص جمعیت تحت پوشش آب روستایی کشور

رشد ۵درصدی شاخص جمعیت تحت پوشش آب روستایی کشور

جمعیت تحت پوشش تأسیسات آب در بخش روستایی کشور که در پایان تیرماه ۱۴۰۰ بالغ بر ۸۲درصد بود، در پایان تیرماه امسال به ۸۷ درصد رسید.

به گزارش بازار، یکی از شاخص‌ترین عملکردهای دولت مردمی در خدمات‌رسانی به روستاها و مناطق محروم، تکمیل تأسیسات آبرسانی روستایی است، به طوری‌که شاخص جمعیت تحت پوشش تأسیسات آب روستایی در سه‌سال عمر دولت سیزدهم، ارتقای قابل‌توجهی داشت.

در پایان تیرماه ۱۴۰۰ که آغاز دولت سیزدهم محسوب می‌شود، شاخص جمعیت تحت پوشش تأسیسات آب در بخش روستایی کشور ۸۲درصد بود. با آغاز به‌کار دولت، ۱۰ هزار روستا شناسایی شد که نیازمند انجام اقدامات جهادی برای آبرسانی بودند و مقرر شده بود در طول عمر ۴ ساله این دولت، این ۱۰ هزار روستا از نعمت آب شرب پایدار برخوردار شوند.

از ابتدای آغاز به‌کار دولت تا پایان تیرماه امسال که عمر سه‌ساله دولت سیزدهم محسوب می‌شود، حدود ۵۹۰۰ روستا از این ۱۰هزار روستا آبرسانی شد و طبق جدیدترین گزارش وزارت نیرو از وضعیت شاخص‌های آب و فاضلاب کشور، در پایان تیرماه امسال جمعیت تحت پوشش تأسیسات آب در بخش روستایی کشور با رشد ۵درصدی نسبت به ابتدای دولت، به ۸۷ درصد ارتقا یافته است.

هاشم امینی، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در این خصوص گفت: "بیش از ۸۲ درصد روستاهای کشور قبل از دولت سیزدهم زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب شهری قرار داشتند که این میزان در پایان تیرماه به ۸۷ درصد رسیده است و تلاش داریم تا پایان امسال، بیش از ۹۱ درصد روستاهای کشور از آب پایدار برخوردار شوند."

این اظهارات مدیرعامل آبفای کشور برای رسیدن شاخص بهره‌مندی از تأسیسات آب شرب در روستاها به ۹۱درصد، از این جهت است که هم‌اکنون پروژه‌های آبرسانی روستایی در بیش از ۴۰۰۰ روستای کشور با درصدهای مختلف پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است و ماهانه، روستاهای جدیدی به آمار روستاهای بهره‌مند افزوده می‌شوند.

کد خبر: ۳۰۰٬۶۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha