۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۰
رشد فزاینده بازار هیدروژن در جهان

رشد فزاینده بازار هیدروژن در جهان

برآوردها حاکی از آن است که ارزش بازار جهانی تولید هیدروژن طی یک دهه‌آینده سالانه تا ۴‌درصد رشدکرده و به بیش از ۲۶۰‌میلیارد دلار برسد.

به گزارش بازار، طبق گزارش تولید هیدروژن که اخیرا توسط شرکت ویژن‌گین مستقر در لندن منتشر شد، ارزش بازار جهانی هیدروژن در سال‌۲۰۲۳‌برابر با حدود ۱۶۲میلیارد دلار بود و پیش‌بینی می‌شود در یک دهه‌آینده با احتساب نرخ رشد مرکب سالانه، به بیش از ۲۶۰‌میلیارد دلار در افق ۲۰۳۴ برسد.

به گزارش اویل‌پرایس، تقاضای جهانی برای انواع سوخت‌ کم‌انتشار از جمله هیدروژن در حال افزایش است. هیدروژن یک حامل انرژی با کاربردهای متنوع و پاک بوده که تقاضا برای آن به‌دلیل کاهش انتشار کربن و گذار به منابع انرژی پایدارتر به‌طور فزاینده در حال افزایش است. در این مسیر، بسیاری از کشورها و صنایع اهداف بلندپروازانه‌ای برای کربن‌زدایی به‌منظور مبارزه با تغییرات اقلیمی تعیین کرده‌اند. هیدروژن به‌عنوان یک عنصر کلیدی در دستیابی به این اهداف، به‌ویژه در بخش‌هایی که برقی‌سازی دشوار است، مانند صنایع سنگین و ناوگان حمل‌ونقل مسافت طولانی، درنظر گرفته می‌شود.

در جهان امروز، تولید هیدروژن با استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در حال افزایش است. هیدروژن سبز تولیدشده از طریق الکترولیز با انرژی خورشید و باد، گزینه پاک و پایدار تلقی می‌شود. هیدروژن به‌عنوان ماده‌اولیه در فرآیندهای صنعتی مختلف از جمله تولید مواد شیمیایی و پالایش کاربرد فراوانی دارد. لازم به ذکر است تاکنون بیش از ۴۰ کشور سند راهبرد ملی هیدروژن خود را ترسیم کرده‌اند.سرمایه‌گذاری در بازار هیدروژن سبز با موانع مختلفی مواجه است که یکی از آنها هزینه نسبتا بالاتر تولید هیدروژن سبز در مقایسه با سایرمنابع انرژی است. فرآیند پیچیده تولید هیدروژن سبز که معمولا با الکترولیز و استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر انجام می‌شود، دلیل اصلی این افزایش هزینه است.

کد خبر: ۳۰۰٬۵۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha